نحوه‌ جدا شدن طرفین درگیر در یک رابطه، موضوعی نیست که افراد در هنگام شروع رابطه یا تا وقتی‌که اوضاع خوب است دلشان بخواهند در مورد آن صحبت کنند. مسلما قطع ارتباط با کسی که تنها یک یا چندبار او را دیده‌اید خیلی راحت‌تر از کسی است که به مدت چند ماه و یا بیشتر با او رابطه عاطفی داشته و یا رابطه‌ی جنسی نیز برقرار کرده‌اید.بنابراین قدم اول این است که خودتان به این پرسش خوب فکر کنید.
آیا شخصیت شما اینگونه است که اگر بعد از قطع یک رابطه، برای مدتی هیچ ارتباطی با طرف مقابل خود نداشته باشید، احساس بهتری خواهید داشت؟
اگر جواب شما مثبت است، علت این موضوع را در چه چیزی می‌بیند؟ _ چرا شما نیاز دارید که هیچ‌گونه ارتباطی با شریک سابق خود نداشته باشید؟
اگر شخصی هستید که می‌خواهید بعد از جدایی با طرف مقابل خود، دوست باقی بمانید و در رابطه‌ای دوستانه باقی بمانید، از خود سوال کنید که چرا می‌خواهید به این نوع تماس دوستانه ادامه دهید؟ _چه چیزی در این خواسته‌ی شما، برای دوست عادی باقی ماندن، اهمیت دارد؟
طیف گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد، از زنانی که نمی‌خواهند هرگز با کسی که روزی با او رابطه داشته‌اند، صحبت کنند تا زنانی که برایشان واقعا مهم است اگر نه به عنوان دوستان واقعی، حداقل در تماسی دوستانه با فرد مقابل، باقی بمانند و زنانی که چیزی بین این دو گزینه را می‌خواهند.
اگر به دنبال یک رابطه‌ی جدی و بلند مدت هستید، امکان این وجود دارد که با شخصی بیشتر از شش ماه در یک رابطه‌ باشید و بعد دریابید که مناسب یکدیگر نیستید. پس مهم است که هردوی شما بر سر این حقیقت توافق داشته باشید که ممکن است این رابطه به نتیجه‌ی دلخواه شما، که داشتن رابطه‌ای بلند مدت است نرسد. همچنین ارزش آن را دارد که همان اوایل با هم گفتگویی درمورد اینکه چه نوع جدا شدنی برای هردو شما بهترین است، داشته باشید. شما لزوماً نباید با هم بر سر نوع جدایی که می‌خواهید داشته باشید به توافق برسید اما دانستن اینکه هرکدام از شما چه نوع جدایی را ترجیح می‌دهد، خوب است و موضوع خاصی برای یک مکالمه درباره آینده احتمالی است. هرچند که این احتمال بسیار کم باشد. البته به یاد داشته باشید که در طول رابطه اتفاقات زیادی رخ می‌دهند، شما ممکن است در ابتدا تمایل داشته باشید بعد از جدایی احتمالی، دوست باقی بمانید اما به دلیل نوع اتفاقی که باعث جدایی شده، یا مسائل دیگر تصمیم خود را تغییر دهید.
همچنین داشتن چنین گفتگویی در اوایل شروع رابطه به روند ارزیابی طرف مقابل هم کمک می‌کند. اگر شخصی مایل نیست که اصلا چنین گفتگویی داشته باشد، خود این مسئله یک پرچم قرمز بزرگ است. اگر فرد مقابل موافق این مسئله نیست که امکان دارد این تلاش برای شروع رابطه به نتیجه‌ای مثبت نرسد، بسیار مهم است که شما آن را بدانید.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com