ماف نیوز: «رضا ملازاده» در زندان بوشهر دوره‌ی محکومیت خود را سپری می‌کند و تاکنون در رابطه با کاهش حکم و انتقال وی به این زندان اطلاع‌رسانی صورت نگرفته‌ بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، رضا ملازاده که ابتدا در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود، با کاهش حکم در دادگاه تجدیدنظر به حبس ابد محکوم شده و هم‌اکنون در زندان بوشهر دوره‌ی محکومیت خود را می‌گذراند.

او در شهریورماه سال ۱۳۹۰ به هنگام ورود به شهر پاوه توسط ماموران امنیتی سپاه پاسداران، بدون حکم قضایی بازداشت و از آنجا به یکی از بازداشتگاه‌های سپاه پاسداران در شهر کرمانشاه منتقل گردید.

در آذرماه ۱۳۹۱ در حالی که بیشتر از یک سال از بی‌خبری در مورد وضعیت رضا ملازاده می‌گذشت، احمد ملازاده، پدر رضا چندین بار به اداره‌ی اطلاعات شهر سلماس احضار شد و پس از بازجویی از سوی ماموران امنیتی تهدید شد که در صورت ادامه‌ی پیگیری وضعیت پسرش، عواقب بدی در انتظار او خواهد بود.

این زندانی سیاسی، نهایتا در دی‌ماه ۱۳۹۱ توانست طی یک تماس تلفنی، بازداشتش را به اطلاع خانواده برساند.

رضا ملازاده بعد از طی مراحل بازجویی و دادرسی در سال ۱۳۹۱ به اتهام «محاربه» با استناد به مواد ۲۷۹ تا ۲۸۵ قانون مجازات اسلامی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شد. در روز ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۱ حکم اعدام او در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

بعدها حکم با یک درجه تخفیف به حبس ابد کاهش یافته و به زندان بوشهر منتقل شد.

رضا ملازاده متولد سال ۱۳۶۶ از اهالی روستای آشناک از توابع شهرستان سلماس است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com