برخی روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های دانشگاه آزاد پس از روی کار آمدن فرهاد رهبر به عنوان رئیس این دانشگاه از اخراج خود نوشته‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجموعاً بیش از ۴۰ نفر از زیرمجموعه‌های دانشگاه آزاد – ایسکانیوز، آنا و فرهیختگان – اخراج شدند.

اخراج خبرنگاران در روزهای اخیر در پیوند با انتصاب احتمالی فرهاد رهبر به ریاست دانشگاه آزاد ارزیابی می‌شود.

هیئت‌امنای دانشگاه آزاد طی حکمی در سوم اردیبهشت ۱۳۹۶ حمید میرزاده، از ریاست این دانشگاه برکنار کرد. این هیئت سه روز پیش یکشنبه ۲۵ تیر فرهاد رهبر را به‌اتفاق آرا به عنوان رئیس آینده‌ی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. این در حالی است که رهبر تنها چند روز پیش از معرفی، با حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت هیئت‌امنای دانشگاه آزاد درآمده بود.

ریاست هیئت‌امنای دانشگاه آزاد را علی‌اکبر ولایتی بر عهده دارد. او وزیر خارجه سابق ایران و مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل است که پس از ریاست جمهوری روحانی در سال ۱۳۹۲، به ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و پس از درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی (زمستان ۱۳۹۵) به ریاست هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com