همه‌ی ما در وهله‌ای از زندگی خود این‌کار را کرده‌ایم، اجتناب از پرداختن به یک موضوع به دلیل ساختار انسانی موجود در آن، این درگیری‌ها ممکن است با یک کارمند، یک شریک‌زندگی یا یک عضو خانواده در کسب و کار باشد. حتی اگر ما می‌دانیم که در صورت صحبت کردن با فرد مقابل همه چیز بهتر خواهد شد با این‌حال برای شروع صحبت، تعلل می‌کنیم.
سوزان اسکات نویسنده کتاب “گفتگوهای قوی” سه گام برای موفقیت در این نوع مکالمه ارائه می‌دهد:

قدم اول:
در شروع گفتگو حرف خود را واضح و مختصر بگوئید. مشکل را نام ببرید، مثال‌هایی ارائه دهید، احساسات خود را توصیف کنید، مشخص کنید چه چیزی در خطر است، سهم خود را در مشکل تشخیص دهید، به طور روشن آرزوی خود را برای حل مشکل نشان دهید و فرد مقابل را دعوت کنید تا پاسخ دهد.

قدم دوم:
دیدگاه فرد مقابل را نسبت به مسئله جویا شوید، واقعا تلاش کنید تا دیدگاه آن‌ها نسبت به موضوع را درک کنید، اما تنها به توضیحات سطحی یا دفاعی رضایت ندهید. با گفتن این‌که ” من چیزها را جور دیگری می‌بینم.” درخواست توضیح بیشتری کنید.

قدم سوم:
با هم به یک نتیجه ثابت برسید. اینکه چه چیزی یاد گرفتیم؟ الان در کجای مسئله قرار داریم؟
پس یک توافق‌نامه ایجاد کنید و در آن چگونگی پاسخگویی به یکدیگر را تعیین کنید.
بعضی از کلیدهای داشتن یک “گفتگوی قوی” این است که همه چیز را شفاف‌سازی کنید و راهی پیدا کنید تا چیزهایی که بیان آن‌ها برایتان دشوار است را به زبان بیاورید. چیزهایی مانند به اشتراک گذاشتن افکارتان بدون این‌که بر آن‌ها برچسب حقیقت محض بگذارید و بدون این‌که نظر فرد مقابل را قضاوت کنید. در لحظه باشید. واقعا گوش دهید. از سکوت نترسید. سوالی را بپرسید که احتمالات را افزایش می‌دهد سپس صبر کنید، شما با تسلیم شدن به سکوت و باز کردن گوش‌هایتان برای حل و فصل موضوع، چیزهای بیشتری یاد می‌گیرید.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com