🔻شهردار لندن خطاب به جامعه ال‌جی‌بی‌تی: شما پادزهر نفرت و غم اید. 🔻پیتر تچل اکتیویست: مقامات پاسخگو باشند چرا برای شرکت در پراید لندن سقف جمعیت گذاشتند؟

🔻(چپ) صادق خان شهردار لندن در رژه افتخار اقلیت‌های جنسی 🔻(راست) پیتر تچل اکتیویست: مقامات پاسخگو باشند چرا برای شرکت در پراید لندن سقف جمعیت گذاشتند؟

شهردار لندن خطاب به جامعه ال‌جی‌بی‌تی: شما پادزهر نفرت و غم اید.

صادق خان نخستین شهردار لندن است که در رژه افتخاراقلیت‌های جنسی (پراید) در لندن شرکت کرد. وی در سخنرانی خود در روزهای پایانی مانده به پراید با اشاره به حملات تروریستی در لندن گفت:

«روزهای بی‌سابقه‌ای را پشت سر می‌گذاریم. اما من و شما پادزهر نفرتیم. شما پادزهر غم، گرفتاری و سوگ هستید.»

«تا زمانی که من شهردار لندن هستم، از شما استقبال خواهد شد، شما را تجلیل خواهند کرد. عشق اینجا اتفاق می‌افتد.»

اما پیتر تچل (Peter Tatchell) اکتیویست انگلیسی از میان حضار با صدای بلند انتقاداتی مطرح کرد.

او در واکنش به صحبت‌های صادق خان از اعمال محدودیتی که گفته می‌شود از سوی مقامات در جمعیت مجاز برای شرکت در پراید (۲۶,۵۰۰ نفر) اعمال شده انتقاد کرد.

«روح مراسم افتخار این است که درهایش به روی همه باز باشد.»

وی گفت این محدودیت از سوی شهردا، شورای وست مینیستر و پلیس کلان‌شهر بر روی برگزارکنندگان پراید اعمال شده است.

وی اینطور ادامه داد:

چنین محدودیت‌هایی هرگز بر روی برنامه‌ مشابهی که در لندن با عنوان کارناوال ناتینگ هیل برگزار می‌شود، اعمال نمی‌شود و این قابل قبول نیست.
برگزارکنندگان پراید همه نگران خرج و مخارج برگزاری این مراسم هستند اما اگر این یک راهپیمایی سیاسی بود هیچ کس نگران هزینه‌ها نبود.

صادق خان در پاسخ به انتقادهای او میکروفون را دوباره در دست گرفت و از سابقه خود در حمایت از پراید دفاع کرد و گفت این بزرگ‌ترین پراید تاریخ لندن است و بیش از یک میلیون نفر در خیابان‌ها خواهیم داشت. البته پیتر تچل در ادامه در گفت‌وگو با ایندیپندنت یک میلیون نفر را رقمی بسیار اغراق‌آمیز خواند و توضیحات صدیق خان را ناکافی دانست.

در پاسخ به انتقاد آقای تچل، سخنگوی شهردار و سخنگوی سازمان پراید در لندن (Pride In London) وادار به توضیح و پاسخگویی شدند.

ترجمه و تلخیض از ایندیپندنت – شش رنگ
تصاویر: توئیتر – سمت راست پیتر تچل اکتیویست، سمت چپ صدیق خان در پراید لندن

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:

🌈💙 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🌈💙 https://t.me/Iran6Rang
🌈💙 https://www.instagram.com/6rangiran
🌈💙 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🌈💙 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com