مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات؛ صبح امروز ۲۰ تیرماه ۱۳۹۶ اعضاى یک خانواده بنامهاى زهراء سوارى ومحمد سوارى و على سوارى از اهالى کوى سادات شهر احواز بدلیل نداشتن اسناد رسمی که مالکیت زمین را ثابت مى کند توسط نیروى انتظامى بازداشت شدند.

این بازداشت دو روز بعد از هجوم نیروهاى انتظامى و مأموران شهردارى منطقه ۶ احواز به این خانواده و تخریب منزل آنها مى باشد که در هنگام برخورد با نیروهاى انتظامى زهراء سوارى و فرزندش محمد سوارى از ناحیه صورت و یک مامور نیز از ناحیه سر مجروح شده اند.

روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه سال جارى نیروهاى انتظامى همراه با عملیات اجرائى شهردارى منطقه ۶ شهر احواز به منزل این خانواده هجوم کرده و بعد از ضرب وشتم آنها منزلشان که در دست ساخت بود را با بولدوزر تخریب کرده است.

بعد از پیگیرى موضوع از طریق یکى از اعضاى شهردارى خبر تخریب را تأیید کرده است و گفت:مسؤل این قضیه رئیس عملیات اجرائى شهردارى منطقه ۶ ‘ذبیحى’ مى باشد که گویا بدلیل ساخت وساز غیر مجاز، مأموران شهردارى با نیروى انتظامى روز یکشنبه به کوى سادات در حومه شهر احواز مراجعه وعملیات تخریب منزل را با دستور شهردارى انجام داده است.

در هنگام تخریب منزل،خانم زهراء سوارى و فرزندش على سوارى مورد ضرب وشتم مأموران نیروى انتظامى و شهردارى قرار گرفته اند و از ناحیه صورت مجروح شده اند. یکى از بستگان این خانواده گفت: زمین مزبور بطور قانونى و از بنگاه خریدارى شده است و خانواده سوارى هرچه داشتند براى ساخت این قطعه زمین ومصالح ساختمانى خرج کرده اند.

این اولین مورد تخریب منازل و ضرب وشتم ساکنان آنها نیست بلکه ده ها مورد رخ داده و حتى یکى از این موارد روز جمعه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۲ منجر به کشته شدن یک نوجوان ۱۵ ساله احوازی به ‌نام مرتضی سویدی بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در احواز بوده است. در در آن حادثه نیروهای انتظامى به همراه بلدوزر برای تخریب منازل شهروندان منطقه چنیبه (سید موسی‌ ) شهر احواز و به بهانه ساخت غیر مجاز و در غیاب حضور والدین و خانواده در منزل مرتضى سویدى با شلیک گلوله کشته شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com