بهزاد محمودنژاد، شهروند ساکن ارومیه، از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال حبس تعزیری و ۲۵ سال حبس تعلیقی به همراه تبعید به خراسان رضوی محکوم گردیده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته دیوان عالی ایران، حکم ۵ سال حبس تعزیری و ۲۵ سال حبس تعلیقی به همراه تبعید به خراسان رضوی را برای بهزاد محمود نژاد تایید نمود.

این شهروند پیش‌تر در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶، به اتهام «ارتباط با احزاب کردی» از سوی دادگاه انقلاب ارومیه حکم مذکور را دریافت کرده بود، که حکم صادره، عینا در دیوان عالی ایران تایید شد.

یک منبع مطلع در این رابطه به ماف نیوز گفت: «وکیل پرونده به اصرار موکل خود، از بیم افزایش حکم نسبت به تجدیدنظر اقدام نکرده است. دادگاه انقلاب اعلام کرده بود وی تا روز ۱ تیرماه حق تجدیدنظر دارد.»

روز یکشنبه ۲۷ شهریور ۹۵، در حوالی روستاهای «قصریک و هشتیان» از توابع سوما و برادوست در ۷۰ کیلومتری شمال ارومیه، نیروهای امنیتی بە طرف یک اتومبیل غیرنظامی تیراندازی کردند که در پی آن، یک تن به نام «ارکان سعیدی» فرزند شوقی از اهالی روستای «گیچی» کشته و بهزاد محمودنژاد هم زخمی و سپس بازداشت شد.

بهزاد محمودنژاد از اهالی روستای «گیچی» بعد از زخمی‌شدن در بیمارستان تحت تدابیر شدید امنیتی بودە و پس از بهبودی، ۳ ماه را در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه تحت بازجویی بوده است.

آن زمان نیروهای امنیتی پس از تحویل جنازه‌ی نامبردە، به دلایل واهی به خانواده‌اش اعلام‌ کردە بودند که حق برگزاری مراسم ترحیم در مسجد را ندارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com