تجمعات اعتراضی; برخورد پادگانی با دستیاران رشته آسیب‌شناسی محکوم است

جمعه, 16ام تیر, 1396

منبع این مطلب تارنگار حقوق بشر در ایران

نویسنده مطلب:
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

دانشجویان و دانشگاهیان به صدور حکم انضباطی اخیر وزارت بهداشت برای دستیاران رشته آسیب شناسی اعتراض کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته مصادف با پنج‌شنبه ۱۵ تیر تجمعاتی مختلفی در حمایت از دستیاران پاتولوژی (آسیب‌شناسی) در دانشگاه بهشتی و دانشگاه شیراز برگزار شد.

 دستیاران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستیاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رزیدنت‌های رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهان لغو این احکام انضباطی شدند.

در همین حال نزدیک به ۳۰ تشکل دانشجویی در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری درخواست لغو این احکام را نمودند و نوشتند:

«ما دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از وزارت بهداشت و علوم ضمن محکوم کردن برخوردهای انضباطی صورت گرفته با دانشجویان دستیاری تخصصی رشته‌ی پاتولوژی و هشدار نسبت به عواقب گسترش چنین رویه‌ای، خواستار ملغا نمودن احکام انضباطی و حل و فصل این موضوع با محوریت قانون هستیم.»

اعتراض پاتولوژیست‌ها پس‌ازآن آغاز شد که مسئولان وزارت بهداشت با تدوین یک آیین‌نامه، شرط دارا بودن مدرک تخصص آسیب‌شناسی را از شروط دایر کردن آزمایشگاه حذف کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: حقوق بشر

برچسب‌ها: | | | | | | |

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.