در سکوت رسانه‌های داخلی، اعتصاب سراسری کارکنان پیمانی مخابرات، امروز نیز برای چندمین روز متوالی ادامه یافت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز جاری ۱۵ تیر ماه، کارکنان پیمانی مخابرات در شهرهای مختلف ایران از جمله استان فارس و شیراز تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

کارکنان پیمانی مخابرات استان فارس، تجمع اعتراضی خود را در مقابل اداره کار استان در شیراز برگزار کردند، از سوی دیگر کارکنان پیمانی مخابرات استان لرستان نیز مقابل اتاق بازرگانی استان در خرم‌آباد تجمع کردند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران که عکس‌ها و اخبار کوتاهی از این تجمعات منتشر کرده، نوشته است تجمع کارکنان پیمانی مخابرات استان لرستان همزمان است با حضور معاون وزیر کار در این محل.

رادیو زمانه در این خصوص گزارش کرد: دور جدید اعتصاب کارگران و کارکنان پیمانی شرکت مخابرات روز ۳۰ خرداد با خواست عقد قرارداد مستقیم با مخابرات و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، در مشهد آغاز شد.

در پی اخراج نماینده کارگران از سوی مخابرات، خواست بازگشت به کار فوری نماینده نیز به خواسته های معترضان اضافه شد.

در روزهای بعد اعتراض و اعتصاب به چند شهر دیگر گسترش یافت که از میان آنها می‌توان به همدان، شیراز، کوهدشت، پلدختر، خرم آباد و دیگر شهرهای لرستان و همچنین شهر اهواز اشاره کرد.

روز ۱۱ تیر ماه شرکت مخابرات با صدور بیانیه‌ای اعتصاب‌کنندگان را «گروه معدوی» خواند که «تحریک» شده اند و آنها را تهدید به اخراج کرد.

کارگران و کارکنان اعتصابی در پاسخ مفاد بیانیه مخابرات را فرافکنی خواندند و ضمن تاکید بر صنفی بودن تجمعات خود، بر ادامه آن پافشاری کردند.

قریب به ۲۳ هزار نفر از کارکنان مخابرات در سراسر کشور که ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند، به صورت پیمانی کار می‌کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com