ماف نیوز: «شورش طهماسبی» فعال فرهنگی در زندان مرکزی سنندج مشغول سپری‌کردن حبس یک سال و یک روزه‌ی خود است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شورش طهماسبی از اوایل بهمن‌ ۱۳۹۵ جهت سپری کردن دوران محکومیتش، خود را بە زندان مرکزی سنندج معرفی کرده و در زندان به سر میبرد.

وی که تاکنون چندین بار از سوی ارگانهای امنیتی ایران مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته است، آخرین بار روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ بازداشت گردید. سال ۱۳۹۴ از سوی شعبە‌ی یکم دادگاه انقلاب شهر سنندج بە تحمل ١ سال و یک روز حبس تعزیری و ٢ سال حبس تعلیقی محکوم شدە بود. آن زمان، اتهام وی «اقدام علیهە امنیت ملی» عنوان شدە بود. در اوایل بهمن ۱۳۹۵ هم دادگاه تجدید نظر در سنندج حکم یک سال و یک روز حبس شورش طهماسبی را عیناً تایید کرد.

شورش طهماسبی متولد سال ۱۳۶۲ از فعالان مدنی و شناخته‌شده‌ی سنندج و عضو NGOهای محیط زیستی و فرهنگی این شهر است‌. او ضمن عضویت در انجمن زنان آذرمهر کردستان که تشکلی در زمینه‌ی ظرفیت‌سازی، توانمندسازی و دفاع از حقوق زنان است، مدتهاست با انجمن شاهو که جمعیتی است در حوزه‌ی جوانان، همکاری داشته است.

این فعال مدنی قبل از این هم یک بار در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ و یک بار نیز در سال ۱۳۹۰ با احضار، بازجویی و بازداشت روبرو شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com