روژی کورد: در حالیکه قرار است طی روزهای آینده، نشست مشترک گروه ۲۰ در آلمان برگزار شود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا، در صفحه تویتری خود از مکالمه های تلفنی خود می گوید.

ترامپ، روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۶ شمسی، از انجام مکالمه تلفنی خود با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی خبر داد و گفت: «رویدادهای مهمی در حال وقوع است».

در حالیکه دولت آلمان به طور رسمی از عدم شرکت پادشاه سعودی در نشست مشترک کشنورهای عضو گروه ۲۰ خبر داده است، ترامپ نوشت: «روز گذشته با ملک سلمان تماس گرفتم و درباره صلح در خاورمیانه گفت‌وگو کردیم».

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «قصد دارم با مسئولان آلمان و فرانسه گفت‌وگو کنم». او جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرد.

ییش از این اعلام شده بود که رئیس‌جمهوری ایالات متحده در تماس تلفنی با رهبران کشورهای پادشاهی سعودی، امارات متحده عربی و قطر بر ضرورت توقفه روند تامین مالی تروریسم و بنیادگرایی تاکید کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران سه کشور سعودی، امارات و قطر گفتگوی تلفنی داشته و در این تماس‌ها با رهبران کشورهای مذکور درباره بحران قطر تبادل نظر کرد.

بنابر اعلام کاخ سفید ترامپ بر ضرورت اهمیت توقف روند تامین مالی تروریسم و بنیادگرایی تاکید کرد.

طی روزهای اخیر، بر میزان تنشهای بین اسرائیل و جمهوری اسلامی بیش از پیش افزوده شده است.

مقامات اسرائیل می گویند، اسنادی در دست دارند که نشان می دهد جمهوری اسلامی کارخانه تولید انبوه سلاح را برای حزب الله در لبنان راه اندازی کرده است.

با توجه به پایان عمر گروه تروریستی در موصل و کنترل کامل این شهر از سوی پیشمرپان کورد، نیروهای عراقی و ائتلاف و نیز کنترل بخشهایی از رقه و آغاز حملات وسیع از سوی نیروهای کورد گروه سوریه دمکراتیک که مورد حمایت امریکا می باشند، بنظر می رسد، در آینده ای نزدیک شاهد اقدامات عملی از سوی امریکا و هم پیمانانش در مقابل جمهوری اسلامی باشیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com