سازمان حقوق بشر ایران، ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۶: یازده زندانی در زندان رجایی شهر کرج و یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
بنا به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه دست‌کم ۱۱ زندانی در زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی منتقل شدند. اغلب این زندانیان با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده‌اند.
اسامی برخی از این زندانیان که توسط سازمان حقوق بشر ایران احراز شده است عبارت است از: قهرمان عباسپور بند ۱، رضا نعیتی بند ۱، سیدمحمد سید عبدالله بند ۱ و عباس یوسفی بند ۳.
خبرگزاری هرانا درطی گزارشی در خصوص قهرمان عباسپور می‌نویسد: وی از افرادی است که طی یک درگیری طایفه‌ای متهم به قتل شد و سپس در پی برگزاری مراسم قسامه در حالی که اسناد کافی علیه او وجود نداشت به اعدام محکوم شد.
گفتنی است، قَسامه یکی از راه‌های اثبات وقوع جنایت (قتل و صدمات بدنی) در فقه اسلامی و حقوق کیفری ایران است. قسامه زمانی انجام می‌شود که قاضی مورد قتل یا جراحت وارده را از موارد لوث تشخیص دهد. لوث به معنی وجود قرائن و دلایلی است که برای اثبات وقوع جرم کافی نباشد ولی ظن به راست بودن آن وجود داشته باشد.
همزمان با این گزارش، رکنا نیز گزارش داد زندانی به نام اشکان به اتهام آدم ربایی و تجاوز فردا در یکی از زندانهای کرج اعدام خواهد شد. احتمال داده می‌شود این زندانی نیز یکی از ۱۱ زندانی منتقل شده باشد.
کمپین فعالین بلوچ نیز خبر داد روز شنبه ۱۰ تیر ماه دو زندانی به نام‌های “حسین ریگی” و “سینا ناروئی” جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده‌اند اما پس از مدتی “سینا ناروئی” به بند خود بازگشته و هم اکنون “حسین ریگی” در انتظار اجرای حکم در سلول انفرادی بسر می‌برد. این وبسایت به اتهام این زندانیان اشاره‌ای نکرده است.
لازم به یادآوری است، صبح روز شنبه ۱۰ تیر ماه، سه زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند در زندان مرکزی اصفهان به سلول انفرادی منتقل شدند تا حکم اعدام در مورد ایشان اجرا شود. این زندانیان همچنان در سلول انفرادی در انتظار اجرای حکم بسر می‌برند و آخرین ملاقات را با بستگان خود انجام داده‌اند.
هویت این سه زندانی عبارت است از: “امید محمدزاده” با اتهام ١ کیلوگرم شیشه، “سیدرضا موسوی” با اتهام ٨٠٠ گرم شیشه و فردی با نام کوچک “سید رضا” با مقدار نا مشخصی مواد مخدر.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com