فنگ شویی یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیاء در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی انرژی مثبت “چی” داشته باشد.
در فرهنگ سنتی چین،”چی” بخش فعال و زنده‌ای‌ است که در هر موجود زنده‌ای وجود دارد. “چی” معمولاً به انرژی حیاتی ترجمه می‌شود.
مهم‌ترین چیزهایی که در فنگ‌شویی باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ‌های مناسب، خطوط منحنی و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است. عناصر، نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند. عناصر ۵ گانه چینی عبارتند از: آب، باد، خاک، آتش و اتر.
✅ ابزارهای اساسی فنگ‌شویی
ابزارهای متنوعی برای فردی که قصد تمرین فنگ‌شویی را دارد، وجود دارند. هرکدام از این ابزارها بسته به موقعیت خاصی ممکن است بیشتر از دیگری تاثیرگذار باشند. ابزارهایی که در ادامه بیان شده‌اند به شیوه مخصوصی در آزادسازی انرژی و ایجاد هارمونی و توازن در محیط خانه و کار، کاربرد دارند.
• رنگ، محتوای احساسی، فیزیولوژیکی و فرهنگی را به زندگی ما اضافه می‌کند. ما چیزهای خاصی را با رنگ مرتبط می‌کنیم مانند: تعطیلات گوناگون، رویدادهای فرهنگی یا عاطفی. در فنگ‌شویی از رنگ در درجه اول برای نشان دادن و ایجاد تعادل بین پنج عنصر استفاده می‌شود.
• صدا برای اتصال ما در محیط اطراف‌مان به دیگران استفاده می‌شود. موسیقی یک روش قدرتمند برای افزایش “چی” یا انرژی حیات در هر مکانی است. موسیقی می‌تواند موقعیت‌های استرس‌زا در خانه و محیط کار را آرام کند.
• نورپردازی، روشی ساده برای آوردن “چی” بیشتر به محیط اطراف‌تان است مخصوصاً لامپ‌های طیف کامل، که نور طبیعی را شبیه‌سازی می‌کنند. شومینه نیز منبع نور محسوب می‌شود.
• هنر می‌تواند “چی” را افزایش دهد، چه نقاشی، مجسمه سازی، و چه پارچه‌ای. انتخاب و قرار دادن هنر بستگی به منطقه‌ای دارد که شما قصد فعال کردن انرژی در آن‌جا را دارید. هنر باید تصاویر و احساسات مثبت را منعکس کند.
• چیزهای در حال رشد مانند گل‌ها وگیاهان سالم شما را به دنیای طبیعی متصل می‌کند. این گیاهان می‌توانند در شکل و رنگ خاصی انتخاب شوند تا با یک عنصر خاص ارتباط داشته باشند. از گیاهان مصنوعی در جایی‌که نور برای گیاهان سالم محدود است می‌توان استفاده کرد.
• آب مانند چشمه، فواره و آکواریوم جنبش “چی” در داخل و اطراف خانه یا کسب و کار شما را تحریک می‌کند.
• اشیاء حساس به باد مانند: زنگ‌های باد، پرچم‌ها، آویزها، فرفره و بادنما انرژی “چی” را به محیط شما جذب می‌کنند.
• آینه‌ها و کریستال‌ها می‌توانند زمانی مورد استفاده قرار بگیرند که نقایص ساختاری در بنا وجود داشته باشد یا جایی که راه دیگری برای افزایش “چی” وجود ندارد.
اگر دوست دارید بیشتر در مورد فنگ‌شویی و چیدمان صحیح اشیا در اتاق خواب بدانید شاید بد نباشد به wikihow  مراجعه کنید.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com