روز جاری، عبدالفتاح سلطانی، وکیل محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، به مرخصی چهار روزه اعزام شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۳ تیرماه، عبدالفتاح سلطانی که از نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در حبس به سر می‌برد، از زندان اوین به مرخصی آمد .

این وکیل زندانی پیش‌تر، برای شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مادرش درخواست مرخصی کرده بود که با مخالفت مسئولان قضایی روبرو شده و امکان حضور در این مراسم را پیدا نکرد.

عبدالفتاح سلطانی به دلیل سوءتغذیه و آب نامناسب در زندان اوین به شکستگی دندان و کم‌خونی مبتلا شده و همچنین بر اثر فشارهای عصبی موجود در زندان، به بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشارخون دچار گشته است.

گفتنی است، در ششمین سال از حبس این وکیل زندانی، به درخواست‌های خانواده جهت آزادی مشروط و همچنین اعاده دادرسی، جواب رد داده می‌شود. این اعمال غیرقانونی مانند منع آزادی مشروط و اعاده دادرسی، به‌احتمال قریب‌به‌یقین از طرف ضابطین پرونده سلطانی اعمال می‌گردد.

عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ روز در زندان به سر برده است.

این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر، به ۱۳ سال زندان کاهش یافت. درنهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت .

مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش، ازجمله اتهام‌های آقای سلطانی بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com