حمله موشکی آیران به سوریه با شکست مواجه شد: ۵ موشک ناپدید شد و ۳ موشک در خاک عراق فرود آمد.

روژی کورد: حمله به اهداف داعش در خاک سوریه٬ بعنوان پیامی برای عربستان سعودی و ایالات متحده تلقی می‌شد و آن همچنین بازتاب شکست او با ۵ موشک گمشده در سوریه بود.

با تمام محاسبات حمله موشکی ایران به دولت اسلامی داعش در خاک سوریه در روز یکشنبه بازتاب شکست ایران بود. بنا بر گزارشات رسیده از نه موشک شلیک شده بر شهر دیر الزور، تنها دو موشک به اهدافش اصابت کرده است. و سه فروند از موشکها در خارج از سوریه کیلومترها دورتر در خاک عراق فرود آمد.

ایران در این حمله از هفت موشک زمین به زمین میانبرد ذوالفقار استفاده کرد. آنگونه که در نظر گرفته شده بود این موشکها بسیار دقیق هستند و می توانند بعلاوه مسافتی بین هفصد تا هشصد کیلومتر را طی کنند اما موشکهای روز یکشنبه تنها چهارصد تا پانصد کیلومتر را طی کردند.

منابع نظامی اسراییل به هاورتز گفتند که نتایج عملیاتی از حمله موشکی ایران به عنوان یک کار بزرگ بیشتر در مطبوعات چشمگیر بود. در روز دوشنبه ایران اعلام کرد حمله موشکی به داعش نه تنها در جواب حملات تهران بود بلکه پیامی به عربستان صعودی و آمریکا بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com