به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز لحظاتی پیش ادیب حق پژوه و مهران افشار دو شهروند بهایی در زندان مرکزی بندرعباس با تودیع قرار وثیقه هر کدام ۱۲۰ میلیون تومانی امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶  تا زمان دادگاه آزاد شدند.

بنابرگزارش خبرگزاری بهایی نیوز ادیب حق پژوه شهروند بهایی ساکن شیراز که در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۶توسط ماموران امنیتی این استان بازداشت و به بندرعباس منتقل شده بود پس از ۵۵ روز بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات هرمزگان و زندان مرکزی بندرعباس در حالی آزاد شد که وی پیشتر نسبت به بازداشت غیرقانونی خود نسبت به مقامات امنیتی اعتراض کرده بود.

همچنین مهران افشار دیگر شهروند بهایی آزاد شده امروز می باشد که پیشتر وی نیز در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ به همراه شش شهروند بهایی دیگر به نام های مارال راستی، مهناز جانثار، آرش راسخی، نسیم قنواتیان، فرهاد امری حصاری و امید آفاقی بازداشت شده بود. منازل تمامی شهروندان بهایی به صورت کامل تفتیش شده بود و ماموران در زمان ورود عنوان کرده بودند قصد بازرسی منزل به دلیل گزارش مواد مخدر است اما پس از تفتیش کامل سخنی از موضوع مواد مخدر نزدند و وسایل شخصی شهروندان بهایی من جمله هارد کامپیوتر، تمامی موبایل های خانواده متهمین ، لب تاب و دیگر وسایل الکترونیکی را توقیف کردند.
بنابر گفته بعضی از منابع در این استان برخورد با شهروندان بهایی بازداشت شده بسیار شدید بوده و همچنان ۶ شهروند بهایی دیگر در زندان مرکزی بندرعباس محبوس می باشند.
شهروندان بهایی بازداشت شده از حق ملاقات با خانواده خود به صورت کامل برخوردار نبودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com