به گزارش وبسایت فرتاک ورزشی، پخش بازی دوستان دو تیم ملی آلمان و دانمارک در ماه رمضان از رسانه ملی بخاطر بازوبندها و پرچم‌های رنگین‌کمانی، با انتقاد بسیج‌های دانشجویی دانشگاههای کشور مواجه شده است. بسیج دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای پخش این مسابقه را «قصوری بزرگ و حرمت شکنی نابخشودنی در صدا و سیما» و « تساهل و حماقت رسانه ای» دانسته و خواستار برکناری و توبیخ بی‌درنگ «مسئول شبکه، ناظرین آن رسانه، مسئولین گروه ورزش و همه عوامل(اعم از تهیه کننده، گزارشگر و…)» شده‌اند.

گروه‌های اقلیت جنسی ایرانی در رسانه خود به بازتاب واکنش مهدی رستم‌پور تحلیلگر ورزشی به این بیانیه بسیج پرداختند:

«در بازی دانمارک و آلمان، کسی به کسی تجاوز نکرد. یک مورد مزاحمت جنسی هم گزارش نشد. فقط برنامه‌ای جنبی بود برای یادآوری برابری انسان‌ها. کسی گرایش جنسی خود را با تماشای بازی آلمان و دانمارک تغییر نداده.»

یکی از کاربران در توئیتر به نام مجتبی نیز این بیانیه بسیج را اولین مورد #آتش_به_اختیار شدنشان دانست.

لازم به ذکر است در این بازی در راستای تلاش برای فرهنگ‌سازی از طریق تیم‌های ورزشی در مبارزه با هموفوبیا و فراگیر کردن فضاهای ورزشی برای همجنسگرایان و ترنسجندرها همانند بسیاری بازی‌های دیگر از طرح شش‌رنگ غرور همجنسگرایان استفاده شده بود.

 

بندکفش‌های رنگین‌کمانی (Rainbow Laces) و تو می‌تونی بازی کنی (You Can Play) از جمله پروژه‌هایی هستند که برای مبارزه با هموفوبیا در ورزش و امن کردن فضاهای ورزشی برای ورزشکاران و هواداران ال‌جی‌بی‌تی راه‌اندازی شده‌اند. ورزش برای همه است و همه باید در فضاهای ورزشی احساس امنیت و تعلق کنند. اما متاسفانه این احساس امنیت از نظر بسیج دانشجویی وقاحت است. ویدئوی کمپین بندکفش‌های رنگین‌کمانی را در زیر ببینید.

 

مطالب مرتبط:
تفحص مقامات ایران در لزبین بودن زنان فوتبالیست https://goo.gl/IEIFxl
کمپین منچستریونایتد برای حمایت از اقلیت‌های جنسی در فوتبال https://goo.gl/6b65NZ

لینک بیانیه بسیج در فرتاک ورزشی https://goo.gl/xLKjld

#شش_رنگ #هم‌جنس‌گرایان #حقوق_جنسی #حقوق_جنسیتی #همجنسگرا #لزبین #گی #همجنسگرایی#ترنس #ترنسجندر
#فراگیر #ورزشی #بسیج #بسیج_دانشجویی #فوتبال

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com