روژی کورد: غلامعلی خوشرو، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، طی نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت خواستار توجه به واقعه «تروریستی» در تهران و «انگیزه‌ها و تبانی‌های» عاملان این حملات شد و تلویحا امریکا و عربستان سعودی را به نقش داشتن در این حملات متهم کرد.

بنا بر گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، نماینذه دائم ایران در سازمان ملل، روز پنج‌شنبه، ۱۸ خردادماه، در این نامه تلویحا عربستان سعودی را «منشاء» ایدئولوژی «افراطی» منجر به تشکیل گروه‌های افراطی از قبیل داعش و القاعده خواند.

وی با اشاره تلویحی به سفر دونالد ترامپ به سعودی و انعقاد قرارداد فروش تسلیحات به این کشور، تاکید کرد که این کشور «اخیرا با انعقاد قراردادهای بی‌سابقه تاریخی، چراغ سبز و مشوق‌هایی را دریافت» کرده و پس از آن اختلافات کشورهای منطقه «افزایش یافته، حملات تروریستی چند برابر شده و سرکوب‌های داخلی شدت یافته است».

خوشرو در نامه خود همچنین با اشاره به سخنان سابق وزیر دفاع عربستان سعودی نوشت که وزیر خارجه این کشور نیز ساعاتی قبل از حملات «تروریستی» در تهران گفته بود که «ایران باید تنبیه شود».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com