علیرغم گذشت بیش از یک ماه از بازداشت پنج شهروند ساکن بوکان، این افراد همچنان به‌صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات بوکان نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مأموران امنیتی روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ با یورش به منازل تعدادی از شهروندان بوکانی، پنج تن از آنان را بازداشت کردند.

«ریبوار محمدی»، دکتر «منصور محمدپور» عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد بوکان، «کمال آندلس»، ماموستا «محسن برده زرد» امام جماعت روستای برده زرد بوکان و «صلاح‌الدین کاوانی» هویت این افراد دستگیر شده است که هم اکنون بدون تفهیم اتهام در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برند.

ماف نیوز در این خصوص گزارش کرد؛ در میان این بازداشت‌شدگان، سه نفر حافظ کل قرآن دیده می‌شوند و وجه مشترک این افراد، فعالیت‌های مذهبی آنان بوده است. منابع مطلع میگویند از این افراد، دکتر منصور محمدپور و ماموستا محسن برده زرد با جراحت جسمی روبرو بوده‌اند.

همچنین در اردیبهشت‌ماه امسال نیز چندین فعال مذهبی بوکانی، در حال بازگشت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بعد توقیف کتاب‌های خریداری‌شده و ضرب و شتم توسط نیروهای لباس شخصی، بدون قرار بازداشت، دستگیر و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات بوکان منتقل شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com