روژی کورد: نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ شمسی، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تمرکز بر مناقشه فلسطین-اسراییل را بکاهد و به «فعالیت‌های مخرب ایران در خاورمیانه» توجه بیشتری کند.

به گزارش العربیه، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت ایران «مسبب اصلی» تنش‌ها در خاورمیانه است و آمریکا و متحدانش از ایران می‌خواهند تا به تصمیم‌های سازمان ملل احترام بگذارد.

هیلی گفت حمایت ایران از بشار اسد در سوریه، پشتیبانی از حوثی‌ها در یمن، کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی به شبه نظامیان عراق و حمایت از حزب‌الله در لبنان، همه این فعالیت‌ها برهم زننده ثبات در این منطقه است.

هیلی در نشست ماهانه شورای امنیت برای بحث در باره خاورمیانه گفت: «موضوع فلسطین-اسراییل مهم است، اما این موضوع (ایران) بدون شک نیازمند توجه است».

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد افزود: «ماهیت مخرب فعالیت‌های ایران و حزب‌الله در مناطق مختلف خاورمیانه نیاز به توجه دارد و باید در اولویت شورای امنیت قرار گیرد».

سخنان هیلی یک روز بعد از سخنان رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و دو روز بعد از دستور دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور، بیان می‌شود. تیلرسون توافق اتمی ایران شکست خورده خواند و ترامپ دستور داد تا توافق اتمی ایران مورد بازنگری قرار بگیرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشست ماهیانه خود را برای بررسی موضوع فلسطین برگزار می‌کند. هیلی بارها شورای امنیت را متهم به ضدیت با اسرائیل کرده است.

هیلی ضمن بیان این که نشست‌های شورای امنیت «جلساتی برای محکوم کردن اسراییل» است، گفت این نشست‌ها به حل اختلافات کمکی نکرده بلکه شکاف‌ها را عمیق‌تر می‌کند. ‌

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com