اگر شما بخشی از اقلیت‌جنسی هستید و درگیر اضطراب و افسردگی هستید. بیایید تا در مورد تجربیات قوی‌تان در زندگی فکر کنیم که اساسا بر روی حس خوب بودن شما اثر می‌گذارند.
☑️ چیزی در حدود ۳۰ الی ۶۰ درصد اعضای اقلیت‌جنسی در بخشی از زندگی‌شان درگیر افسردگی و اضطراب می‌شوند. این درصد ۱.۵ الی ۲.۵ برابر بیشتر از افراد دگرجنسگرا و سیس‌جندر است. این درصد بسیار بالاست و سوالات زیادی را برمی‌انگیزد. درحالیکه جواب کامل به علت بالا بودن درصد افسردگی در اقلیت‌های جنسی بی‌شک بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌ها‌ست اما در این متن سعی در مطرح کردن این مسئله به طوری‌که قابل درک باشد کرده‌ایم.
☑️ اگر شما عضوی از اقلیت‌جنسی هستید شرط می‌بندم که در خواندن شرایط و بررسی اینکه آیا با حفظ امنیت می‌توانید خود واقعی‌تان باشید؛ بسیار ماهر هستید. اگرچه این مهارت تطبیق‌پذیری، به بهایی بدست می‌آید. زیرا این مهارت به این علت ایجاد می‌شود که پاسخی به قرارگیری در شرایط شدید تبعیض، قضاوت و تعصب است. برای مثال از هر نوجوان همجنسگرایی سوال کنید و شما مثال‌های شفافی از ترس، شرم و تمسخر را می‌شنوید که منجر به یادگیری این مهارت خواندن موقعیت شده است.
به عنوان فردی از اقلیت‌جنسی، بسیار هم‌رنگ اطراف بودن باعث شکل گیری دنیایی در درون شما می‌شود. و بر احساس و فکری که از خود دارید اثر می‌گذارد. در عکس‌العمل به دنیای خارجی که پر از پیام‌های منفی در مورد همجنسگرایی و ترنسجندر بودن؛ است. بسیاری از افراد خود را به چشم عمیقا ناقص، دوست نداشتنی، بی‌ارزش و ناامید می‌بینند.

استرس اقلیت
روانشناسان این فرایند برخورد مداوم با تبعیض و تعصب را استرس اقلیت می‌نامند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که استرس اقلیت تاثیرات قدرتمند، پایدار، و منفی بر سلامت روان و رفاه مردم اقلیت‌جنسی می‌گذارد. یعنی به زبان ساده سبب ایجاد موقعیتی آماده برای درگیر شدن با افسردگی و اضطراب می‌شود.
اگرچه مقابله با استرس اقلیت همه داستان درزندگی افراد لزبین، گی، دوجنسگرا و ترنسجندر نیست. چیزهای بسیار بیشتری در زندگی هر فرد وجود دارد: رفاقت، غرور، قدرت، حس تعلق به یک جامعه و اجتماع، دوستی و عشق دیگر اقلیت‌های جنسی و حامیان حمایتگر آنها. همه ما، چه همجنسگرا یا دگرجنسگرا چه ترنسجندر یا سیسجندر چیزی بیش از مشکلاتی هستیم که مجبور به مواجه با آنها شده‌ایم. عوامل زیادی تعیین کننده اضطراب و افسردگی در زندگی شما هستند. بدن ما، داشتن زمینه و تجربیات ما در زندگی همه در این مسئله نقش دارند.
توصیه ما به افراد اقلیت جنسی که در پی حل مشکلات افسردگی و اضطراب خود هستند مراجعه به افراد متخصصی است که تصویر بزرگتری از ماجرا و معنی‌ای که برای شما دارد را می‌بینند.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com