روژی کورد: خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه ۷ خرداد ماه ۱۳۹۶ شمسی گزارش داد که رهبر آن کشور، کیم جونگ‌اون، بر روند آزمایش یک «سامانه جدید پدافند هوایی» نظارت کرده‌ و خواستار «تولید انبوه» و «استقرار آن در سراسر کشور» شده‌است.

طبق گزارش این خبرگزاری رهبر کره شمالی خود شخصا در آزمایش‌های این سامانه حضور و نظارت داشته و اکنون دستور تولید و استقرار آن را داده تا به گفته او “رویاهای وحشیانه دشمن درمورد برتری هوایی و احاطه بر حریم هوایی را نقش بر آب کند”.

انجام این آزمایش جدید علیرغم تهدیدات دونالد ترامپ و همچنین اعتراضات و قطعنامه‌های سازمان ملل کره شمالی همچنان در تلاش پیشبرد برنامه موشکی کره شمالی صورت می گیرد.

بر طبق این گزارش

رهبر کره شمالی در جمع مقام‌های ارتش آن کشور گفته در مقایسه با آزمایش‌های سال گذشته، سامانه اخیر در هدف‌یابی پیشرفت کرده و کارآمدتر شده‌است.

کیم جونگ‌اون گفته است «این جنگ‌افزار که کارآمدی آن به‌طور واقع تائید شده، باید به‌طور گسترده، برای قرارگیری در سراسر کشور، تولید شود… تا رویای وحشیانه دشمن برای فرمانروایی بر آسمان و رجزخوانی، برآورده نشود».

خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌نویسد که سامانه جدید ضدهوایی می‌تواند “موشک‌هایی را که از نقاط مختلف به سوی این کشور شلیک می‌شوند، شناسایی، ردیابی و دفع کند”.

در این گزارش از تاریخ و محل دقیق آزمایش‌هایی که انجام گرفته‌اند، سخنی به میان نیامده است. گفته می‌شود که نخستین آزمایش‌ها در این راستا در ماه آوریل سال گذشته میلادی صورت پذیرفته‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com