روژی کورد: سران قبایل و عشایر عرب استان نینوای عراق از جامعه بین‌المللی خواستند شبه نظامیان «حشد الشعبی» را از موصل و اطراف آن بیرون کنند و جلوی تسلط ایران بر این منطقه را بگیرند.

به شبه‌نظامیان شیعه عراقی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، «حشد الشعبی» گفته می‌شود. این گروه پس از تصرف مناطق وسیعی از عراق توسط گروه داعش تشکیل شد.

بنا بر گزارش العربیه، در بیانیه پایان کنفرانس روز چهارشنبه ۲۴ مه عشایر عرب نینوا که در منطقه اسکی در شمال غرب شهر موصل برگزار شد، آمده است که خانه‌های مردم در غرب موصل توسط شبه‌نظامیان «حشد الشعبی» ابتدا غارت و سپس با بولدورز تخریب می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «روستاهای این منطقه ابتدا به وسیله داعش و سپس با تجهیز حشد الشعبی چنان تخریب شده‌اند»

که به گفته سرا عشایر، این روستاها دیگر قابل سکونت نیستند. آ‌ن‌ها همچنین گفتند که برخی مردم بی‌گناه منطقه یا ربوده و یا شکنجه شده‌اند.

تا کنون بارها شبه‌نظامیان حشد الشعبی به ربودن، شکنجه و اعدام غیرنظامیان در مناطقی که پیشتر در تصرف داعش بود، متهم شده‌اند. در ماجرای عملیات بیرون راندن داعش از شهر فلوجه در غرب عراق هم تصاویری از بد رفتاری شبه‌نظامیان حشدالشعبی با مردم منطقه، منتشر شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com