بیش از پنجاه شهروند تهرانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در پی حضور در تجمعات از سوی نیروهای امنیتی دستگیرشده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه تا روز رأی‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری، جمع کثیری از شهروندان تهرانی در تجمعات مختلف از سوی نیروهای امنیتی ضرب و شتم و بازداشت‌شده‌اند.

یک منبع مطلع به تارنگار حقوق بشر گفت: «هنوز هیچ دلیل موجهی از علت بازداشت یا لیست دقیق بازداشت‌شدگان به ما ارائه نشده است؛ این بازداشت‌ها در نقاط مختلف تهران اتفاق افتاده و تعدادی از آنها هم بانوان هستند که پس از بازداشت به بازداشتگاه وزرا منتقل‌شده و همان‌جا هم مورد بازجویی قرار گرفتند؛ به‌جز اینها بیش از ۵۰ مرد نیز در میدان‌های تجریش و ونک بازداشت‌شده‌اند که هیچ‌کس نمی‌داند کجایند و سرنوشتشان چه شد.»

هویت تعدادی از بازداشت‌شدگان الهام نظری (۳۰ ساله)، سحر عبدالرضایی (۲۹ ساله)، سعیده عبدالرضایی (۲۸ ساله)، فاطمه (ماهرخ) مکرخوی (۴۹ ساله)، سولماز حسینی زاده (۳۵ ساله) و فاطمه (مهسا) باقری (۱۹ ساله) احراز شده است.

این شهروندان بعد از دو روز بازجویی در بازداشتگاه وزرا به بند زنان زندان اوین منتقل گشته و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در بند ۲۰۹ بازجویی شده‌اند.

لازم به ذکر است که روز شنبه ۳۰ اردیبهشت، تمامی این شش نفر از زندان اوین آزاد شدند.

شاهدان عینی می‌گویند نیروهای امنیتی در روز بازداشت از اسپری فلفل و گاز اشک‌آور استفاده کرده و بسیاری از شهروندان را در این جریان مورد ضرب وشتم قرار داده‌اند.

۲۴ اردیبهشت‌ماه نیز محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، با بیان اینکه عده‌ای در صدد «بر هم زدن امنیت انتخابات هستند»، نسبت به این امر هشدار داد. دادستان کل کشور با توصیف عده‌ای که آنها را «بدخواهان و دشمنان» خواند، مسئولان اجرایی انتخابات که منصوب دولت هستند را از حمایت از نامزد خاصی برحذر داشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com