بی‌قراری جنسیتی و یا آنچه در زبان انگلیسی gender dysphoria نامیده می‌شود. وضعیتی است که در آن فرد از جنسیت بیولوژیکی خود ناراضی بوده و از پذیرش این جنسیت و رفتار طبق آن سرباز می‌زند. این افراد از نظر بیولوژیک اختلالی ندارند و دوجنسی نیستند، اما از نظر هویتی و روانی حاضر به پذیرش جنسیت خود نیستند.
افراد دارای بی‌قراری جنسیتی معمولا برای حل این مسئله دست به انتخاب‌های گوناگونی می‌زنند. این مورد به هیچ وجه درست نیست که تمام افرادی که با ‌بی‌قراری جنسیتی روبه‌رو هستند باید دست به عمل تطبیق جنس بزنند. در واقع بین دو جنسیت زن و مرد، جنسیت‌های زیادی وجود دارد و همه افراد با رسیدن به جنسیت مرد یا زن به رضایت و آرامش روحی نمی‌رسند.
طیف گسترده‌ای برای بی‌قراری جنسیتی وجود دارد و شاید حتی فردی تصمیم بگیرد نمی‌خواهد سراغ هیچ‌گونه اقدام پزشکی برود و تنها به انجام بیان جنسیتی مورد نظرش اقدام کند. اگر شما فردی هستید که با این مسئله درگیرید ما چند تکنیک کوچک برای شما داریم که کمک می‌کند تا با بی‌قراری جنسیتی مقابله کنید:
🌹 مهمترین مسئله این است که امید خود را از دست ندهید. این را به یاد داشته باشید که میلیون‌ها انسان مانند شما در کره خاکی هستند که در حال گذراندن تجربه‌ای مشابه شما هستند و یا قبلا چنین تجربه‌ای را از سر گذرانده‌اند و می‌دانند که این راه آسان نیست و هم اکنون بسیار موفق هستند. هرچیزی ممکن است این را از یاد نبرید.
🌹 از بیان خود وحشت نکنید. به هر روشی که دوست دارید خود را بیان کنید. هیچ قانون و محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید نقاشی کنید، برقصید، آواز بخوانید و یا حتی فریاد بزنید و بدوید. شما به راهی نیاز دارید تا تمام افکار و احساس منفی درون خودتان را بیرون بریزید. به دنبال راه‌های جایگزین برای بیرون ریختن این احساس‌های منفی باشید. انجام این مسئله بسیار حیاتی است. زیرا این احساسات منفی هم به صورت فیزیکی و هم روحی می‌تواند به شما آسیب بزند.
🌹 تکنیک‌های ریلکس کردن را انجام دهید. وقتی احساسات منفی مربوط به بی‌قراری جنسیتی درشما زیاد می‌شوند. نفس عمیق بکشید و در آرام سازی خود صبور باشید یه یاد داشته باشید موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید.
🌹 به دنبال دوستی بگردید که می‌توانید به او تکیه کنید و با او دردودل کنید. فردی که شما را می‌فهمد و همانگونه که هستید قبول می‌کند. وقتی چنین فردی را یافتید تامل نکنید و از آنچه در درونتان می‌گذرد با وی صحبت کنید. این روش می‌تواند به شما کمک زیادی در رها کردن احساسات‌تان کند.
🌹 جلوی یک آینه بروید و با خودتان صحبت کنید. این یک روش خوب برای رها کردن احساس‌های درون‌تان است. البته مطمئن شوید کسی وارد اتاق نمی‌شود و اگر هم تصادفا شما را در حال صحبت با خود دیدند. بگویید در حال تمرین تئاتر نقش مادر سفید برفی هستید: ای آینه! ای آینه‌ی روی دیوار به من بگو چه کسی از همه زیباتر هست؟ 😍😍

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com