مرکز مشاوره رنگین کمانی

افراد با گرایش‌جنسی وهویت جنسیتی متفاوت در ایران زیر تیغ قوانین جمهوری اسلامی به عنوان “مجرم”، یا در بهترین حالت به عنوان “بیمار” و “منحرف” قلمداد می‌شوند. متاسفانه همجنس‌گرایان، ترنس‌جندرها، دوجنس‌گراها و دیگر اقلیت‌های جنسی به طرق مختلف مورد خشونت و آزار جسمی/روانی، از طرف خانواده، اطرافیان و همچنین سازمان‌های رسمی مثل مراکز آموزشی، درمانی و قضایی قرار می‌گیرند. این در حالی است که هیچ مرکز مشاوره امن و تخصصی در ایران با هدف ارایه خدمات مشاوره و روان شناختی، در رابطه با هویت و گرایش‌جنسی/جنسیتی این افراد، وجود ندارد. روان‌شناسان و روان‌پزشکان قابل دسترس در ایران به شدت تحت تاثیر فرهنگ غالب همجنس‌گراستیزی قرار دارند و اغلب مراجعین تجربیات منفی از این مشاوره‌ها داشته‌اند. در شرایط عدم وجود نهادهای حمایتی، موارد بسیاری از خشونت و سوءاستفاده توسط مشاورین و درمانگران گزارش شده است.
سیستم روان‌شناسی و پزشکی ایران به دلیل گفتمان شرعی و همجنس‌گراستیزغالب، اقدام به تجویز روش‌هایی می‌کند که با هدف به اصطلاح “پاکسازی اجتماع” صورت می‌گیرد. در عین حال نقض حقوق افراد با گرایش و هویت جنسی متفاوت توسط نیروی انتظامی و سیستم امنیتی، مشکلات عدیده‌ای برای ارتباطات و زندگی آزاد آنها ایجاد کرده است.

در عین حال، عمل‌های تغییر جنسیت در ایران در حالی به سرعت و با عجله توصیه و انجام می‌شود که هیچ گونه خدمات مشاوره و روان‌شناسی سیستماتیک با هدف ارزیابی رضایت فرد از هویت جنسی/جنسیتی خود و آمادگی روانی آنان برای عمل و همچنین رسیدگی به نیازهای روحی/ روانی آنان پس از عمل، وجود ندارد. از این جهت، مرکز مشاوره آنلاین رنگین کمانی‌ها با هدف ارایه خدمات مشاوره و روان‌شناسی به جامعه اقلیت جنسی/جنسیتی؛ (همجنسگرا، دوجنس‌گرا، ترنس‌جندر، ترنس‌سکشوال) ایجاد شده است. “مرکز مشاوره” تلاش دارد در فضایی امن و به دور از تعصبات فرهنگی-مذهبی به شما در جهت مقابله با مشکلات خود در خانواده و جامعه کمک کند.

“مرکز مشاوره” در مورد درک از هویت و گرایش خود، همراهی برای آشکارسازی، مشکلات حقوقی، مشاوره برای تغییر جنسیت و حقوق فرد، مشکلات و چالش‌های درون خانواده و محیط کار و تحصیل، مشکلات روابط شخصی و … آماده ارائه خدمات تخصصی و رایگان است.

درباره تیم “مرکز مشاوره رنگین‌کمانی‌”
مشاورین و روان‌شناسان ما در خارج از ایران و همگی دارای تخصص و مدرک لازم در زمینه روان‌شناسی و مشاوره بوده، خود از اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی هستند و یا در زمینه مشکلات و نیازهای آنان آموزش دیده‌اند.

تیم مشاورین ما موظف به حفظ اسرار شما و در این مورد به “مرکز مشاوره” و مراجع ذی‌صلاح متعهد می‌باشند.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com