یوتیوب با رفع نقص فنی، پخش صدها هزار ویدئوی مربوط به مسائل اقلیت‌های جنسی را آزاد کرد.

وب سایت یوتیوب اعلام کرد که موفق شده است تا اشکالی را که باعث شده بود حجم زیادی از ویدئوهای یوتیوب با محتوای مسائل مربوط به اقلیت‌ جنسی فیلتر شود، را رفع کند.
🏳️‍🌈 https://6rang.org/

ماجرا از آنجا آغاز شد که ماه گذشته سازندگان ویدئو در یوتیوب متوجه شدند که ویدئوهای مربوط به اقلیت جنسی آنها در حالتی که کاربر “Restricted Mode” را در حساب کاربری خود فعال کرده باشد، نمایش داده نمی‌شوند.
🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang

حالت دسترسی محدود یا “Restricted Mode” تنظیماتی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا مطالبی را که متعلق به رده بزرگسالان است را فیلتر کند. هدف اصلی از ایجاد این تنظیمات مخفی کردن مطالب با محتوای بهداشت و سیاست و مسائل جنسی از دید کودکانی که از یوتیوب استفاده می‌کنند بوده است. اما وجود یک اشکال سبب شده بود تا این تنظیمات به خوبی کار نکند و برای مثال حتی ویدئو عروسی یک زوج همجنس فیلتر شده بود. ظاهرا زمانیکه این حالت فعال می‌شده است بخش زیادی از ویدئوهایی که به روابط همجنس‌خواهانه اشاره می‌کردند یا جنبه آموزشی داشتند نیز فیلتر می‌شدند.

🏳️‍🌈 https://www.facebook.com/6rang.Iran

روان الیس، تولید کننده ویدئو در یوتبوب اولین کسی بود که با انتشار ویدئویی تحت نام :آیا یوتیوب ضد اقلیت جنسی است؟ این موضوع را مطرح کرد و پس از آن موجی از فعالان یوتیوب با هشتگ‌های #YouTubeRestricted و #YouTubeIsOver به وجود این اشکال در تنظیمات کاربری اعتراض کردند. با گسترش اعتراض‌ها یوتیوب در ماه گذشته ضمن قبول این مشکل درصدد بررسی و رفع آن برآمد تا اینکه سرانجام روز گذشته ۲۱ آپریل پس از یک ماه این وب سایت اعلام کرد که موفق شده تا مشکل را کاملاً رفع کند.
🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran

در نتیجه حل این مشکل هم اکنون ۱۲ میلیون ویدئو دیگر نیز در حالت محدود در دسترس عموم قرار دارند که از این میان صدهاهزار ویدئو مربوط به مسائل اقلیت‌های جنسی است.
یوتیوب یک مشکل دیگر را نیز حل کرده است. از این پس تولیدکنندگان ویدئو در یوتیوب و بینندگان آنها با استفاده از تنظیمات جدید سیستم flagging می‌توانند به یوتیوب پیغامی ارسال کنند مبنی بر اینکه ویدئو مورد نظر آنها به اشتباه از حالت محدود کنار گذاشته شده است. با کمک این ویژگی جدید در صورت بروز اشکال، کاربران می‌توانند رسمی‌تر با یوتیوب ارتباط برقرار کنند.
🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com