روژی کورد: برخلاف دیدگاه اصلاح طلبان که انتخابات جمهوری اسلامی را راهی برای احقاق حقوق در چهارچوب قانون اساسی و با تغییر رویکرد دولت می دانند، سخنان علی خامنه ای بدان معناست که انتخابات تنها وسیله ای جهت کسب مشروعیت نظام و ابزاری جهت نشان دادن اقتدار ظاهری نظام در داخل به خارج از ایران می باشد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ شمسی در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش، گفت «دشمنان» در صدد «خراب کردن» انتخابات هستند و این انتخابات باید گسترده برگزار شود.

وی همچنین افزود: «همه باید قدر انتخابات را بدانند» خواهان برگزاری «انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط، سالم و همراه با امنیت» شد و گفت چنین انتخاباتی «به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد»

رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره با نام یا اسامی مشخصی، گفت «دشمن» برای ترساندن مردم و دولت «تشر» می‌زند و «خود بزرگنمایی» می‌کند. او گفت: «برای یک کشور بدترین حالت آن است که مسئولان آن کشور، از تشر دشمن بترسند زیرا این کار در را برای ورود، تجاوز و تعرض او باز می کند.»

خامنه‌ای همچنین نسبت به «مطالب وسوسه‌انگیز رسانه‌های دشمن و تلاش خصمانه آنان برای خراب کردن انتخابات» هشدار داد و گفت مردم در مقابل این حرکت عمل خواهند کرد.

شش حزب کوردی اپوزیسیون جمهوری اسلامی اعلام کرده اند که به صورت یکدست و یکصدا این انتخابات را تحریم خواهند نمود.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد. نام‌نویسی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از ۲۲ تا ۲۶ فروردین انجام شد و بیش از ۱۵۰۰ نفر در آن نام‌نویسی کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com