روژی کورد: شبکه تلویزیونی دولتی عراق، روز شنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۶ شمسی به نقل از یک «گزارش اطلاعاتی» می‌گوید ایاد الجمیلی، که گفته می‌شود «معاون ابوبکر بغدادی»، رهبر «حکومت اسلامی» است، همراه «شماری دیگر از فرماندهان داعش» در مرز عراق و سوریه کشته شده‌است.

سازمان اطلاعات عراق نیز بر سحت این خبر تاکید دارد و تاکید نموده است که الجمیلی به قتل رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی بخش اطلاعات نظامی عراق، در حمله جنگنده‌های نیروی هوایی عراق به مقر سران نظامی این گروه در القائم واقع در غرب الانبار ایاد حامد الجمیلی، ملقب به ابویحیی، وزیر جنگ داعش و مرد شماره دو این گروه پس از ابوبکر بغدادی، کشته شد.

بر اساس این گزارش این افراد در جریان حمله هوایی ارتش عراق در منطقه القائم واقع در استان انبار در مرز همسایه غربی عراق و در ۴۰۰ کیلومتری بغداد مورد هدف واقع شده اند.

اما سخنگوی فرماندهی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبر آمریکا گفته است تا زمانی که اطلاعات کافی در باره کشته شدن حامد الجمیلی به دست نیامده نمی تواند این خبر را تایید یا تکذیب کند.

پیش از گزارش‌هایی در مورد کشته‌شده یکی دیگر از فرماندهان ارشد داعش منتشر شده بود که از او نیز با عنوان «وزیر جنگ» گروه موسوم به حکومت اسلامی نام برده می‌شود؛ آن فرد معروف به عمر شیشانی (چچنی) بود و مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، اسفند ماه گذشته گفته بودند نزدیک شهر شداده در استان حسکه‌ی سوریه، هدف قرار گرفته است.

گزارش تازه تلویزیون دولتی عراق، تاریخ «حمله‌ای» که از آن سخن به‌میان آمده را مشخص نکرده‌است. مقام‌های رسمی ایالات متحده هنوز در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند.

نیروهای ارتش عراق، پیش‌مرگه‌ها کـُرد آن کشور و نیز شبه‌نظامیان حامی بغداد، با کمک ائتلافی به رهبری ایالات متحده از مهر ماه گذشته، عملیاتی را برای بازپس‌گیری موصل، مهم‌ترین شهر عراق که که در تصرف داعش است، آغاز کردند. این عملیات در حال حاضر متمرکز بر مناطق غربی شهر است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com