مسئولان زندان فشافویه در اقدامی سلیقه‌ای و بدون هیچ‌گونه حکم قضایی بیش از سه ماه است که حدود ۴۵ زندانی در سالنی دربسته و مجزا از سایر زندانیان نگهداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان زندان تهران بزرگ (فشافویه) از تاریخ ۸ دی ماه ۹۵ حدود ۴۵ زندانی را از بندهای خود خارج کرده و به سالنی کوچک معروف به “سالن در بسته” منتقل کرده اند.

این زندانیان که اغلب با اتهام سرقت محبوس شده‌اند، به علت آنچه “عدم پیروی از دستورات مسئولان زندان” خوانده شده، به این بند انتقال یافته اند.

از دیگر محرومیت‌های این زندانیان عدم دسترسی و استفاده آنها از فروشگاه‌های زندان است؛ همچنین این زندانیان از دریافت جیره بهداشتی زندان نیز محروم شده‌اند که برای حفظ بهداشت ایشان در “سالن در بسته” بسیار ضروری است.

این زندانیان که در سالن دوازده تیپ یک نگهداری می‌شوند، از حق تماس و ملاقات با خانواده‌هایشان نیز محروم هستند.

مسئولین به زندانیان منتقل شده به این بند گفته اند که “شما را به اینجا آورده‌ایم که تا می‌توانید همدیگر را بزنید و به قتل برسانید” و اگر زندانیان بخواهند کوچکترین اعتراضی بکنند با ضرب و شتم گارد زندان مواجه می‌شوند.

شرایط زندانیان در فشافویه در حالی چنین گزارش می‌شود که علی‌اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها، دوازدهم اسفند ماه سال ۹۴ و در حاشیه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت که «امروز زندان‌های ایران ازنظر رعایت حقوق زندانیان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و نه تنها در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است، بلکه در سطح دنیا نیز کم‌نظیر است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com