روز جاری محمدحسین نجفی، فعال فیس‌بوکی و وبلاگ نویس، از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۹ اسفندماه ۹۵ محمدحسین نجفی فعال فیس‌بوکی و وبلاگ نویس محبوس در زندان اوین پس از سپری کردن یک سال و نیم از دوران محکومیتش در زندان اوین به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

این زندانی سیاسی که پیش‌تر در دادگاه به اتهام ” فعالیت تبلیغی علیه نظام ” و ” اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت از طریق تشکیل کمپین نه به حجاب در فضای مجازی ” به هفت سال ونیم حبس محکوم شده بود.

این وبلاگ نویس به همراه همسرش، پانیذ عظیمی، در پاییز ۱۳۹۴ به دلیل تشکیل کمپین نه به حجاب اجباری دستگیر شدند. پس از دوران بازجویی، اعتراف‌های تحت‌فشار و پرینت‌هایی که از صفحه فیس‌بوک و وبلاگ این دو گرفته شده بود، دادگاه وی را به اتهام ” فعالیت تبلیغی علیه نظام ” و ” اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت از طریق تشکیل کمپین نه به حجاب در فضای مجازی ” به هفت سال ونیم حبس و همسرش، پانیذ عظیمی را به یک‌سال حبس محکوم کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com