کیانوش سنجری، از فعالان حقوق بشر مقیم آمریکا و وبلاگ نویس، پس از حدود سه ماه بازداشت در اواخر بهمن‌ماه از زندان اوین آزاد شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کیانوش سنجری، از فعالان حقوق بشر مقیم آمریکا که در پی بازگشت به ایران در اواخر آذرماه بازداشت شده بود، هفته آخر بهمن‌ماه با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

این فعال حقوق بشر در مهرماه سال جاری به ایران بازگشته و در اواخر آذرماه پس از احضار از سوی نیروهای امنیتی، بازداشت شده بود.

کیانوش سنجری که سابقه دستگیری متعددی دارد، نخستین بار در سن ۱۷ سالگی در جریان تظاهرات دانشجویی در سالگرد واقعه تیر ۱۳۷۸ در اعتراض به تعطیلی روزنامه سلام بازداشت شد و برای چندین ماه در انفرادی به سر برد.

اتهاماتی که وی بر پایهٔ آن در این سال‌ها بازداشت شده، «اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به استناد عضویت در گروه دانشجویی غیرقانونی و سکولار، «شرکت در تجمعات اعتراضی»، «مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور»، «سیاه نمایی شرایط زندان‌ها در وبلاگ» و «سازماندهی تجمع در برابر دفتر سازمان ملل متحد» عنوان شده است.

کیانوش سنجری آخرین بار در سال ۸۵ هنگام تهیه گزارش از درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران آیت‌الله کاظمینی بروجردی بازداشت و پس از آزادی در سال ۸۷ به آمریکا مهاجرت کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com