“ما قصد داریم هر کاری انجام دهیم تا اطمینان کسب کنیم   دادگاه  عالی زمان را به سال ١٩۶٠ بازنمی گرداند.”

این پیامی از طرف هزاران نفر از حامیان   دگرباشان بود که عصر روز شنبه به خیابان های شهر   نیویورک آمدند تا علیه برنامه جدید ممنوعیت سفر، سیاست های مهاجرتی و دیگر برنامه های غیر قانونی و غیر اخلاقی، مخالف   قانون  اساسی و فرمان های غیر آمریکایی رییس جمهور   دونالد  ترامپ تظاهرات کنند.

برنامه ممنوعیت سفر ترامپ بطور موقت روز جمعه توسط قاضی فدرال متوقف شد.

این تظاهرات که از طرف بیش از دوجین گروه مدافع و سیاستمداران محلی حمایت مالی شد، خارج از بار تاریخی   استون  وال در محله دهکده غربی منهتن برگزار شد، که قلب نمادین جنبش   حقوق  دگرباشان است.

ماری کاریانا، زن همجنسگرای ۵٧ ساله در تظاهرات نیویورک به روزنامه هافپست گفت که او زندگیش را صرف مبارزه برای حقوق جامعه دگرباشان کرده است. او گفت که در حال حاضر متوقف نخواهد شد.

کاریانا گفت :”چه ما   دگرجنس  گونه،   همجنسگرا، مهاجر، سرخپوست آمریکایی باشیم مهم نیست چه کسی هستیم، ما همه مقابل فاشیست ها می ایستیم.”

او گفت :”واقعیت این است که من در خیابان باقی خواهم ماند، به مبارزه ادامه خواهم داد. ما هر کاری می کنیم تا این ایده به وقوع نپیوندد که فقدان حقوقی را به کودکانمان ارائه می دهیم که از پیش برای دهه ها برایشان جنگیدیم.”

چاک شومر رهبر اقلیت   سنا این جمعیت را با پیامی از پیشروی بسیج نمود، و منجر به شعار “ترک ترامپ” شد، حتی بعضی نیز او را هو می کردند.

شومر گفت :”ما قصد داریم که هر کاری انجام دهیم تا اطمینان کسب کنیم که دادگاه عالی زمان را به عقب به دهه ١٩۶٠ یا ١٩٢٠ بازنمی گرداند. ما قصد مبارزه داریم.”

بسیاری از تظاهرکنندگان به شومر شعار می دادند :”ما تو را می پاییم.” احتمالا به شکایت های اخیر اشاره دارد که این سناتور اقدام کافی برای متوقف کردن سیاست جدید انجام نداده بود.

اسکات استرینگر حسابرس شهر نیویورک گفت که او دارد صدایش از تظاهرات را از دست می دهد اما این مساله جلوی فریاد زدن او را نخواهد گرفت. او از تظاهرکنندگان برای نشان دادن شجاعت سپاسگذاری نمود.”

استرینگر به جمعیت گفت :”من اینقدر شجاع نبودم، اما خیلی در زندگی ام در آتش اشتیاق بودم.”

استرینگر به ترامپ هشدار داد که تاریخ به او نگاه محبت آمیز نخواهد داشت.

استرینگر گفت :”قرار نیست زمانی کارمان با او تمام شده پارتی بگیرد. آنها قرار نیست اکثریت   کنگره و اکثریت سنا را داشته باشند. دونالد همه اینها دارد به پایین کشیده می شود، و همین الان دارد رخ می دهد.”

افسانه شورش استون وال در ٢٨ ژوئن ١٩۶٩ آغاز شد، هنگامی که صدها نفر در جامعه دگرباشان علیه پلیس که قصد داشت آنها را دستگیر کند مبارزه کردند. در آن زمان،   همجنسگرایی غیر قانونی بود و مشتریان استون وال به طور معمول توسط پلیس مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند. این مکان به دلیل اینکه زادگاه جنبش مدرن حقوق دگرباشان است در خور ستایش می باشد.

در ٢٧ ژوئن ٢٠١۶، بیش از ۴٠ سال پس از شورش های استون وال، این مکان توسط رییس جمهور باراک اوباما به عنوان بنای یادبود ملی اعلام شد. این بنای یادبود از بیش از هفت هکتار زمین در دهکده گرینویچ حفاظت می کند، از جمله پارک کریستوفر، بار استون وال، و خیابان ها و پیاده روهای اطراف.

اخیرا هزاران نفر در این بار به افتخار کسانی که تابستان پیش در کلاب شبانه   پالس   اورلاندو حضور یافتند. افرد   دگرباش در این کلاب مورد هدف قرار گرفتند که مرگ آورترین کشتار دسته جمعی در تاریخ   ایالات  متحده شد.

این کلاب همچنین پس از حکم تاریخی دادگاه عالی در سال ٢٠١۵ که تمام ایالت ها باید   ازدواج  همجنس را به رسمیت بشناسند، کانونی برای جشن بود.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/  home

اینستاگرام ما:

‏dharma  martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://m.huffpost.com/us/entry/us_5895faa2e4b09bd304bba329?ir=Queer+Voices

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com