بدنبال اعتراض زنان به حجاب اجباری و پیوستن به کمپین حجاب بی حجاب و نه به حجاب اجباری ، یکبار دیگر رژیم ضد زن جمهوری اسلامی تصمیم به یورش و حمله به زنان، نیمی از جامعه را با سرکوب و بازداشت آنان گرفت.
در پی این اعتراضات ملیکاقره گوزلو و سوری بابایی وسپیده رشنو سه تن از زنان معترض به حجاب اجباری بازداشت شدند.

مبارزه زنان علیه حجاب اجباری از بدو بقدرت رسیدن حکومت اسلامی ،مبارزه ای بی امان و پرقدرت بوده است.
در مقابل هجوم گشت ارشاد برای حجاب اجباری، زنان اینبار شمشیر را از رو بستند. دیگر ذره ای کوتاه نمی آیند و حجاب را از سر بر می دارند و پرت می کنند. در این مبارزه نابرابر اقشار مختلف مردم و از همه سنین دیده می شوند. دیگر رژیم نمی تواند ادعا کند فقط عده ای قشر مرفع حجاب نمی خواهند. در طول چهل و اندی سال مردم برای حجاب اجباری روبروی رژیم جنگیدند. گاهی رژیم توانسته مبارزه علیه حجاب را با خشونت به عقب براند. ولی هرگز موفق نشده حجاب اجباری را در میان زنها نهادینه کند.

رژیم در طول این سال‌ها پروژه های زیادی با سرمایه گذرای های کلان خرج تبلیغ حجاب و مبارزه با بی حجابی با پشتوانه صدا و سیما و نمازجمعه ها و گشت ارشاد و…کرده است ، ولی همانطور که خودشان اعتراف کرده اند هرگز موفق نشدند حجاب را در میان زنان جا بیندازند. بلکه هر بار ‌مردم با مبارزه علیه حجاب دولت را به عقب راندند. رژیم کاملا میداند که اگر این سنگر تحجر و اپارتاید جنسی را از دست بدهد سرنگونی اش حتمی است. برای همین دست مامورهای گشت ارشاد را باز گذاشته و به سلاح مجهز کرده که هر خشونتی را اعمال کنند تا با حجوم وحشیانه در کوچه و خیابان زنها را بترسانند و زهر چشم بگیرند. اما در مقابل این حجوم وحشیانه مردم با شعار «حجاب بی حجاب» و” نه به حجاب اجباری”به جنگ رژیم رفته اند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی حمله به زنان و حقوق پایه ای آنان و بازداشت آنان را قویا محکوم میکند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط ملیکاقره گوزلو و سوری بابایی وسپیده رشنو میباشد. ما از تمام مردم آزادیخواه و انساندوست میخواهیم برای به عقب راندن رژیم اپارتاید جنسی در این مبارزه، هر کجا گشت ارشاد به زنان حمله می کند ،به دفاع از آنان برخیزند. مردم باید از زنان و مردانی که بر علیه حجاب اجباری مبارزه می کنند حمایت کنند. همچنین از تمام نهادها، سازمانها و احزاب سیاسی میخواهیم که صدای زنان بازداشتی و زنان در ایران را ازهر طریق ممکن به گوش جهانیان برسانند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۳ مرداد ۱۴۰۱/ ۲۵ جولای ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)