یک فرمان اجرایی از رییس جمهور  دونالد ترامپ که  تبعیض بر پایه  باور مذهبی علیه  جامعه دگرباشان را باز می کند، انتظار می رود در این هفته به امضا برسد.

چندین منبع به شرط ناشناس ماندن با جامعه  دگرباش صحبت کرده اند که به ما گفتند که این فرمان تبعیض را در تعدادی از موردها از جمله استخدام، خدمات اجتماعی، کسب و کار و اتخاذ فرزند مجاز می کند.

آنطور که ما شنیده ایم، این فرمان اجرایی می توانست گسترده باشد و می توانست شامل : فراهم کردن وجه مالیات دهندگان برای تبعیض در خدمات اجتماعی علیه افراد دگرباش، مجاز نمودن بودجه آژانس های اتخاذ فرزند که علیه والدین دگرباش تبعیض قایل شوند، حذف حفاظت های ضد تبعیض به منظور اینکه کارفرمایان و پیمانکاران فدرال بر پایه  گرایش جنسی یا  هویت جنسیتی شان اخراج کنند، و مجاز نمودن کارمندان فدرال تا از ارایه خدمات به افراد بر پایه این باور خودداری کنند که  ازدواج باید بین یک مرد و یک زن باشد، و  جنسیت یک ویژگی تغییرناپذیر است که هنگام زاده شدن تعیین می شود، که این موارد بر طیف گسترده ای از مزایای فدرال تاثیر می گذارند.

این فرمان انتظار می رود که در دسته بندی به اصطلاح ” آزادی مذهب” قرار بگیرد، که استدلال می کند اگر انجام این کار با باورهای گفته شده در تضاد باشد، باورهای مذهبی کسی باید کافی باشد تا او از ارائه کالا و خدمات به اعضای جامعه دگرباشان خودداری کند.

مایک پنس، معاون رییس جمهور به دلیل قانون تجدید آزادی مذهبی، بدنامی گسترده ای بدست آورده است، که در طول دوره اش به عنوان فرماندار  ایندیانا تصویب شد. او سپس گفته های خود را انکار کرد و گفتاری را حذف نمود که تبعیض علیه افراد دگرباش را مجاز می کرد.

“جودی وینترهوف” معاون ارشد رئیس  کمپین حقوق بشر برای سیاست و امور سیاسی در یک بیانیه ارسالی به “ال جی بی تی نیشن” گفت :”شایعه های اقدام های اجرایی ضد  دگرباشان توسط رییس جمهور ترامپ عمیقا نگران کننده هستند. ما از پیش می دانیم که او مایل به هدف قرار دادن و به حاشیه راندن جامعه های در معرض خطر برای دریافت منافع سیاسی اش است. همچنانکه رییس جمهور و تیمش گام های بعدی شان را طرح ریزی می کنند، ما می خواهیم یک مساله را روشن کنیم :

ما زمان دفاع از  برابری حتی یک اینچ نخواهیم داد، چه یک حمله کامل از روبرو و یا حمله ای تحت پوشش دین باشد. مایک پنس باید این مساله را بهتر از هر فرد دیگری بنا بر سابقه اش در ایندیانا بداند.”

“کمپین حقوق بشر برای افرادی که از پیش توسط این دولت مورد هدف قرار گرفتند ایستادگی می کند و آماده است تا با چنگ و دندان علیه هر تلاشی برای تبعیض مبارزه کند.”

کارولینای شمالی در آخر تحریم خودش بر مبنای تصمیم این ایالت به مجاز نمودن تبعیض با قانون “اچ بی ٢” قرار داشته است، که بخشی از آن لغو احکام عدم تبعیض تصویب شده توسط شهرها و شهرداری های سراسر ایالت پس از این بود که شهر شارلوت یک حکم گسترده برای حفاظت از افراد دگرباش تصویب کرد.

شان اسپایسر دبیر مطبوعاتی  کاخ سفید اخیرا گفت که او نمی دانست که ترامپ فرمان اجرایی  باراک اوباما رییس جمهور پیشین مبنی بر ممنوعیت تبعیض علیه دگرباشان در بین پیمانکاران فدرال را از بین ببرد.

ترامپ حمایت از قانون ضد دگرباش را به شکل قانون متمم اول دفاع نشان داد، در وبسایت خود متعهد شد که آن را قانونی کند. قانون متمم اول دفاع کسب و کارها و افراد را مجاز می کند که با استناد به باور مذهبی علیه جامعه دگرباشان تبعیض قایل شوند و دولت فدرال را از انجام تبعیض علیه آنها برای انجام این تبعیض منع می کند.

دومینیک هولدن از سایت خبری بازفید به همراه اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا تایید نمود که آنها قصد دارند که قانون متمم اول دفاع را دوباره تنظیم کنند.

رائول لابرادور نماینده جمهوری خواه قانون متمم اول دفاع را دوباره تنظیم خواهد کرد تا از افراد و صاحبان کسب و کار مذهبی مخالف  ازدواج همجنس حفاظت کند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.lgbtqnation.com/2017/01/sources-report-trump-executive-order-lgbtq-community-coming-soon/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com