نسخه پیش نویس فرمان اجرایی دفاع از «آزادی های مذهبی» از کاخ سفید درز کرده است. پس از آنکه کاخ سفید اعلام کرد که فرمان های اجرایی اوباما مبنی بر محافظت از افراد ال جی بی تی در برابر تبعیض را لغو نمی کند، معلوم شد که ترامپ فرمان اجرایی دیگری برای اعطای حق تمام و کمال تبعیض در دست اجرا دارد. در صورت صدور چنین فرمانی، زین پس تبعیض در «تمامی عرصه های موجود» علیه افراد ترنس و همجنسگرا آزاد خواهد بود.

بر طبق این پیش‌نویس، ترامپ قصد دارد به تمام شرکت‌ها، کارمندان دولتی و سازمان‌های غیر دولتی (ان‌جی‌او ها) که اعتقادات مذهبی معینی دارند اجازه دهد علیه افراد ال‌جی‌بی‌تی و دیگر افراد، بدون هیچ‌گونه پیامد و عواقبی تبعیض روا دارند.

پس از انتشار این خبر، پیش‌بینی می‌شد خبر صدور فرمان اجرایی ال‌جی‌بی‌تی‌ستیز «آزادی‌های مذهبی» در مراسم سالانه «صبحانه دعا» در روز پنج شنبه توسط ترامپ اعلام شود. با این حال، مراسم ملی «صبحانه دعا» در روز پنج‌شنبه دوم فوریه با حضور ترامپ و بدون هرگونه اشاره به نسخه پیش‌نویس درز کرده از فرمان اجرایی آزادی‌های مذهبی و اما در سوی مقابل با تاکید بر لزوم گسترش نفوذ نهادهای مذهبی صورت پذیرفت.

ترامپ در صبحانه دعا گفت: «دولت من تمام توان خود را به کار خواهد بست تا از آزادی‌های مذهبی دفاع و محافظت کند.»

در این مراسم ترامپ از ورود کلیسا به عرصه سیاست استقبال کرد. به این ترتیب که وعده داد با فسخ متمم جانسون، به مراکز عقیدتی برای ورود به عرصه سیاست، حمایت از کاندیداهای خاص و تبلیغات علیه کاندیداهای دیگر مجوز صادر کند، بدون آنکه نگران هیچ عواقبی باشند یا در معافی از مالیات‌شان تغییری رخ دهد. مشکل اینجاست که جدایی کلیسا از دولت یکی از بنیان‌های کشور آمریکا از بدو تاسیس بوده است و معافی کلیسا از پرداخت مالیات هرگونه حق اظهار نظر در حوزه سیاسی و جانبداری سیاسی را نیز از آنان می‌گیرد. (متمم جانسون یکی از تمهیدات مربوط به قانون فدرال مالیات است که سخنگوییِ سیاسی کلیساها و سازمان‌های خیریه وابسته را محدود می‌کند.)

یکی از سخنگوهای کاخ سفید گفت پیش‌نویسی که دست به دست چرخیده است تنها یکی از پیش‌نویس‌های متعددی است که در گردش است و ترامپ در حال حاضر هیچ برنامه ای برای امضا در دست ندارد. تنظیم فرمان اجرایی مذکور هنوز هم انکار نشده است. از ظواهر امر پیداست که ترامپ به دنبال استقرار ملی گرایی مذهبی است و این آینده خوشی را برای جامعه ال‌جی‌بی‌تی که موفقیت‌های خود را با اتکا بر ارزش‌های جامعه سکولار به دست آورده است نوید نمی‌دهد.

باید منتظر بود و دید ترامپ، تاجر میلیاردر و ستاره تلویزیونیِ دیروز و رئیس‌جمهورِ امروز چه در سر دارد.

وبسایت شش‌رنگ:
http://6rang.org

صفحه فیسبوک شش‌رنگ:
https://www.facebook.com/6rang.Iran

کانال شش‌رنگ در تلگرام:
https://t.me/Iran6Rang

فضای اختصاصی شش‌رنگ در تریبون زمانه:
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com