بر طبق آمار و ارقام جدید، تغییری بسیار سریع در تعداد افراد دگرباش که در جستجوی پناهجویی می باشند وجود دارد.

تعداد تایید شده به سایت پینک نیوز توسط وزارت کشور نشان دهنده افزایشی بیش از ۴٠٠٪‏ در پنج سال می باشد.

١١١۵ نفر ذکر کردند که میلجنسی دلیلی برای جویندگان پناهجویی در بیشتر آمار و ارقام اخیر است که به سال ٢٠١۴ اشاره می شود.

از سال ٢٠٠٩ تنها ٢٠٠ پرونده وجود داشت که به میل جنسی مربوط است.

دولت در میان گزارش های رفتار تحقیرآمیز و چالش های وزارت کشور از پیش از آشکار کردن این مساله خودداری نمود که درواقع چه تعداد درخواست پناهجویی از افراد دگرباش که از کشورهای همجنسگراستیز فرار می کنند پذیرفته شده است.

افرادی که در کشورشان به دلیل میل جنسی یا هویت جنسیتی شان با آزار و اذیت مواجه می شوند می توانند در انگلستان در جستجوی پناهجویی باشند.

دایان ابوت مسئول نظارت امنیتملی به پینک نیوز گفت :”یکی از دلیل هایی که افراد ادعای آزار و اذیت دارند به دلیل سلسله معرفی های مجازات مرگ برای همجنسگرایی توسط دولت های آفریقایی است.”

“نگاهی به نمونه کشور اوگاندا می اندازیم. در حالی که ما پیشرفت باورنکردنی کردیم، در بسیاری از بخش های جهان افزایشی در رفتارهای تهدیدآمیز نسبت به همجنسگرایان وجود داشته است و دولت های سرکوبگر سخت گیری و شدت عملی بکار برده اند.

“به دلیل کاری که سازمان های کمک رسان و مبارزان حقوقمدنی انجام داده اند – افراد بیشتری احساس کرده اند که می توانند مورد حمایت واقع شوند و در جستجوی پناهجویی باشند.”

شایع ترین مکان برای افرادی که در جستجوی پناهجویی بر اساس میل جنسی هستند پاکستان بود، جایی که فعالیت همجنس حکم دو سال پشت میله های زندان را دربر دارد.

جامائیکا، نیجریه و غنا دیگر کشورهای شایع برای کسانی هستند که در جستجوی پناهجویی بر پایه میل جنسی شان می باشند.

این افزایش به احتمال زیاد به دلیل تغییرهایی در پردازش پناهجویان دگرباش است.

ترزامی، و سپس امنیت ملی، دستور بازبینی این سیستم را پس از این دادند که سایت آبزرور افشایی از بازجویی اهانت آمیز کارمندان وزارت کشور را منتشر نمود که اغلب سوال هایی می پرسیدند که افراد همجنسگرا را کلیشه می کند.

رییس بازرسی نشان داد که یک پنجم مصاحبه های انجام شده توسط مددکاران افراد همجنسگرا را کلیشه می کند و یک دهم شامل سوال هایی درباره ماهیت غیر رضایت بخش بود.

اقدام های پس از آن برای جلوگیری از چنین بازجویی هایی انجام شد و سبب شد که این سیستم برای جویندگان پناهجوی دگرباش بهتر کار کند.

سازمان پناهجویان، پناهندگان سیاسی و مهاجران (اورام) با پناهجویان داوطلبی کار می کند که از جنگ به کشورهای ایمن تر فرار می کنند.

“نیل گرونگس” مدیر اجرایی اورام گفت :”افراد کاملا وحشت زده هستند که آشکارسازی کنند، و به درستی خواهند مرد، آنها اگر آشکارسازی کنند مرده خواهند بود.”

“تعداد افراد دگرباش که از این سیستم زنده می گذرند و درخواست اسکان می دهند، کم می باشد، و حتی به راس درصد افراد دگرباشی نمی رسد که در جمعیت بین المللی نشان داده می شوند.”

گرونگس افزود :”پیامد آن سختی شدیدی برای افرادی است که از پیش از برخی از آسیب ها و ضربه های روحی فرار کرده اند.”

گرایش های همجنسگراستیز و دگرجنسگونهستیز همچنین در بین پناهجویان رایج است – که پناهجویان دگرباش را در معرض سواستفاده و بدرفتاری و انزوا قرار می دهد.

گرونگس گفت که شورایحقوقبشر سازمان ملل متحد بسیار بسیار درباره امنیت پناهجویان دگرباش نگران است.

سازمانمللمتحد پیش بینی می کند که ١٧٠ هزار مکان اسکان در سال ٢٠١٧ فراهم خواهد بود، اما ١.١٩ میلیون پناهجو برای اسکان واجد شرایط در نظر گرفته شده اند – حتی درصد کمتری از بیش از ۶٠ میلیون نفری که در سطح جهانی آواره شده اند.

کمک و حمایت برای یافتن خانه ای جدید همیشه به پناهجویان ارائه نمی شود، و بنابراین آنها به شیوه های دیگری روی می آورند تا غذا بخورند و زنده بمانند. پناهجویان در یونان به اعمال جنسی روی می آورند تا از نظر مالی از خودشان حمایت کنند و با توجه به کنترل مرزی محدود تنها و بی کس در شرایط سخت رها شده اند.

افراد دگرباش هنوز در خطر هستند و پناهجویان دگرباش بویژه آسیب پذیر هستند. در کشتار اورلاندو مشاهده شد که بیش از ١٠٠ فرد دگرباش کشته و زخمی شدند. ١٠٠ فرد دگرجنسگونه دیگر تاکنون امسال کشته شده اند، از جمله یک فعال دگرجنس گونه در پاکستان.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وبسایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2017/01/18/number-of-lgbt-asylum-seekers-rises-sharply/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com