– تجمع دوباره کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه دراعتراض به واگذاری به بخش خصوصی!

– تجمع کارگران شهرداری شوشتر در اعتراض به تبدیل قرارداد هایشان ازمستقیم به پیمانی برای دومین روز متوالی!

– بیستمین روز اعتصاب کارگران کارخانه سیمان مسجد سلیمان دراعتراض به بلتکلیفی معیشتی وشغلی!

– تجمع کارگران صنایع کاشی اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق برای چهارمین روز متوالی!

– از سرگیری اعتراضات صدها کارگر مجتمع نیشکرهفت تپه نسبت به عدم پرداخت ماه حقوق ومطالباتشان!

– تجمع کارکنان موسسه ثامن الحجج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی وبرای بازگشت بکار مقابل استانداری فارس!

– پروین محمدی: تلاش برای بازداشت جعفر عظیم زاده اقدامی علیه طبقه کارگر ایران است

– جعفر عظیم زاده: به زندان بازنخواهم گشت ودر صورت بازداشت مجدد قطعا ساکت نخواهم ماند

– معرفی کارگران بیکارشده کارخانه کاشی گیلانا با ماه ها حقوق معوق به بیمه بیکاری!

– نگرانی کارگران داروسازی کوثر نسبت به نداشتن امنیت شغلی بدنبال باز شدن پای پیمانکاران به شرکت!

– خودداری بیمارستان های دولتی از ارائه خدمات درمانی به کارگران مشمول بیمه تامین اجتماعی!

– جان باختن دو راننده ایرانی در ترکیه به علت مسمومیت با گاز
——————————————————————–
* آخرین خبرها در باره حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو

– همه کارگران پلاسکو مشمول مقرری بیکاری نخواهند شد؟!

حمایت از زیان‌دیدگان پلاسکو وظیفه حاکمیتی است!

– تعدادآتش نشانان جان باخته به ۱۱نفر رسید!

– جان باختگان غیرآتش نشان حادثه کماکان ۴نفر!

– تعداد مصدومان ۲۱۷ منهای یک!
——————————————–
تجمع دوباره کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه دراعتراض به واگذاری به بخش خصوصی!

روز دوشنبه( چهارم بهمن ماه )،کارگران رسمی و پیمانی پالایشگاه نفت کرمانشاه همزمان با حضورخریدار یا نمایندگان وی در پالایشگاه،در اعتراض به واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی و حضور غیر قانونی خریدار در محل پالایشگاه دست به تجمع اعتراض آمیزی به مدت ۵ ساعت زدند .

به گزارش منابع خبری محلی،هنوز حرف و حدیث های بلاتکلیفی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی روبه گسترش است و هیچ یک از مسوولین با قاطعیت این بلاتکلیفی را تعیین تکلیف نمی کنند.

درهمین رابطه:

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه نسبت به واگذاری به بخش خصوصی!

کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه در اعتراض واگذاری به بخش خصوصی وزیرسئوال رفتن امنیت شغلیشان دست به تجمع زدند.

به گزارش۲۸دی فارس،واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه با قیمتی در حدود ۱۸۰ میلیارد تومان به مدیر‌عامل کارخانه شیر بیستون بوده است و همین موضوع تجمع اعتراضی کارگران این پالایشگاه را به‌دنبال داشت.

پالایشگاه دارای ماشین‌آلات و ابزارهای بی‌نظیری است و ریز آمار محاسبه شده این پالایشگاه با ۱۸۰ میلیارد تومانی که واگذار شده است اصلا مطابقت ندارد.

کارگران و پرسنل پالایشگاه کرمانشاه با بیان اینکه اگر آهن قراضه و زمین این پالایشگاه را به حراج بگذارند، ده‌ها برابر بیش از این مبلغ ناچیز قیمت می‌کند، نسبت به این اقدام شدیدا معترض هستند، چرا که عواقب آن را به نفع استان نمی‌دانند.

بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آناهیتا علت واگذاری این پالایشگاه عنوان شده است در حالی که پالایشگاه آبادان نزدیک به ۲ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی دارد.

کرمانشاه خاطرات خوشی از واگذاری‌های کارخانجات به بخش خصوصی ندارد، عاقبت واگذاری کارخانه نساجی غرب چه شد؟ جزو بیکاری کارگران چیزی را به‌دنبال نداشته است.

استان کرمانشاه رتبه نخست بیکاری کشور را دارد، مسؤولان و دولت به‌جای احداث و ساخت واحدهای صنعتی و اشتغال‌زایی درصدد هستند نزدیک به ۲ هزار نفر دیگر را نیز بیکار کنند.

تجمع کارگران شهرداری شوشتر در اعتراض به تبدیل قرارداد هایشان ازمستقیم به پیمانی برای دومین روز متوالی!

جمعی از کارگران شهرداری شوشتر صبح دیروز و امروز ( پنجم و ششم بهمن ماه ) در اعتراض به تبدیل وضعیت قرارداد های خود به پیمانی دست تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری و شهرداری برپا کردند.

به گزارش۶بهمن ایلنا،کارگران معترض به ایلنا درباره تجمع دو روز گذشته خود می گویند : از ابتدای ماه جاری، شهرداری شوشتر وضعیت استخدامی کارگران شاغل در بخش های موتوری ،آتش نشانی،حراست واداری این مجموعه را از حالت قرارداد مستقیم به به پیمانکاری تغییر داده است و در نتیجه امنیت شغلی صاحبان این مشاغل در معرض تهدید قرار گرفته است.

کارگران با بیان اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر شوشتر هیچ توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه در زمینه حضور دوباره پیمانکاران نکرده‌اند، افزودند: این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که کارگران ناچار شدند روز(۵بهمن ماه )اجتماع اعتراضی خود را مقابل ساختمان فرمانداری برگزار کرده و برای امروز (۶ بهمن ماه) نیز مقابل ساختمان واحد موتوری شهرداری شوشتر تجمع کنند.

به گفته آنان پیش از این کارگران واحد های مختلف شهرداری شوشتر چند بار در اعتراض به بازگشت پیمانکاران نیروی انسانی مقابل ساختمان فرمانداری و دفتر نماینده شوشتر در مجلس تجمع کرده بودند که موثر واقع نشد، و شهرداری بدون توجه به کارگران مسئولیت بخشهای مختلف زیر مجموعه خود را به پیمانکاران مختلف واگذارکرد.

شرکت‌ کنندگان در تجمع اعتراضی امروز که مخالف تصمیم شهرداری برای تغییردادن رابطه استخدامی خود هستند؛ می‌گویند: برخلاف ادعای مدیران شهری که مدعی هستند ورود پیمانکار باعث افزایش درآمد کارگران می‌شود با باز شدن پای پیمانکاران در مجموعه شهرداری،وضعیت امنیت شغلی و معیشتی آن‌ها بطور جدی آسیب‌پذیر خواهد شد.

به گفته آنان ،پیش از این تجربه کار کردن برای پیمانکاران مختلف و بدحسابی‌های آنها را داشته‌ایم و برای همین از تکرار به خطر افتادن امنیت شغلی خود به شدت نگرانیم.

آنها بایادآوری اینکه هنوز به دلیل بدحسابی های پیمانکاران پیشین بابت معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند،افزودند: در طول دو سالی که با شهرداری شوشتر به صورت مستفیم کار می کنیم احساس آرامش وتامین امنیت شغلی داریم اما با اتفاقی که با ورود دوباره پیمانکاران برای ما افتاده باعث نگرانی ما شده است.

آنها در خاتمه گفتند:بدنبال اعتراض روز گذشته آنان مقابل ساختمان فرمانداری قرار بود از دیروز اعضای شورای تامین شهرستان شوشتر جلسه ای را در خصوص تعیین تکلیف کارگران شهرداری برگزار کنند که تا این لحطه انجام نشده است.

ایرنا امروز درهمین رابطه نوشت، تعدادی از کارگران شهرداری شوشتر، چهارشنبه برای دومین روز متوالی در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

یکی از این کارگران اظهار کرد: شهرداری شوشتر از اول بهمن امسال قراردادهای کارگران را بدون اطلاع آنها تغییر داده و همه را به پیمانکار واگذار کرده است، این در حالیست که از اوایل سال ۹۴ این کارگران تبدیل وضعیت شده و با شهرداری قرارداد مستقیم امضا کرده بودند.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: حدود ۳۰۰ نفر کارگران شهرداری شوشتر تا پیش از سال ۹۴ تحت نظر پیمانکار بوده و مشکلات زیادی در دریافت حقوق داشتند به طوری که بخشی از مطالبات خود را تا کنون دریافت نکرده اند.

وی با انتقاد از مسئولان برای پیمانکاری کردن مجدد کارگران شهرداری اظهار کرد: دستمزد کارگران هم اکنون حدود ۱۴ میلیون ریال است که بعد از تبدیل قرارداد به پیمانکاری، به حدود هشت میلیون ریال کاهش می یابد و این مساله مشکلات معیشتی زیادی برای کارگران به همراه دارد.

وی گفت: طبق شنیده ها استانداری در نامه ای به شهرداری شوشتر دستور داده که قرارداد یک ساله با کارگران امضا کند اما شهرداری همه کارگران را به پیمانکار غیربومی واگذار کرده است که حاضر به پرداخت اضافه کار به کارگران نیست و حقوق را به شدت کاهش می دهد.

درهمین رابطه:

*نارضایتی‌کارگران شهرداری شوشتر از بازگشت پیمانکاران!

حدود ۳۰۰ نفر کارگران قرار داد مستقیم شهرداری شوشتر که در بخشهای فضای سبز ، خدماتی ،موتوری ،آتش نشانی مشغول کارند از ادامه بی توجه ای های مدیران شهری مبنی بر حضور دوباره پیمانکاران در این مجموعه شهری انتقاد کردند.

به گزارش۲۶آذر ایلنا، یکی از کارگران با بیان اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر شوشتر هیچ توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه در زمینه حضور دوباره پیمانکاران ندارند، افزود: این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که تاکنون کارگران قرارداد مستقیم شهرداری شوشتر چند بار در اعتراض به بازگشت پیمانکاران نیروی انسانی تجمع کرده بودند که آخرین بار آن در صبح روز دوشنبه (۵مهرماه) مقابل ساختمان فرمانداری و دفتر نماینده مجلس شوشتر صورت گرفت.

به گفته وی ، بیش از سه ماه است که همکارانمان در واحد تنظیف وحمل زباله شهرداری شوشتر به اجبار شهرداری به استخدام یک شرکت پیمانکاری درآمده‌اند و از این وضعیت گله مند هستند و از سوی دیگر به دنبال برگزاری مناقصه واگذاری مسئولیت واحد آتشنشانی و موتوری به بخش خصوصی، قرار است شرکت پیمانکاری برنده این مناقصه به زودی فعالیت خود را آغاز کند.

این کارگر با بیان اینکه در این خصوص بارها از مسئولان شهرستانی همانند فرمانداری ،اداره کارو نماینده مجلس شوشتر درخواست استمداد کرده ایم در ادامه گفت :ما کارگران شاغل در سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری شوشتر با امید به حمایت مسئولان به دفاتر آنان مراجعه کرده بودیم اما هنوز واکنشی که بیانگر توجه آنها به مشکلاتمان باشد را ندیده‌ایم.

او بایادآوری اینکه هنوز به دلیل بدحسابی پیمانکاران پیشین موفق به دریافت معوقات مزدی سنوات گذشته خود نشده‌اند ،ادامه داد: به‌صورت میانگین هریک از کارگران جدا از معوقات بیمه ای مبلغ ۵ میلیون تومان بابت معوقات مزدی خود از پیمانکاران سابق طلبکاراند که بعد ازخروج پیمانکاران از مجموعه شهرداری نه شهردار و نه شورای شهر هیچ حمایتی برای وصول مطالباتمان از ما نکردند.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای مجموعه کارگران شهرداری شوشتر تصریح کردند: بار دیگر از کلیه مسئولان شهری وشهرستانی می خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه حضور پیمانکاران برای مجموعه کارگران شهرداری بوجود می‌آید در خصوص تصمیمی که اخیرا برای بازگردان پیمانکاران به شهرداری گرفته شده به کارگران کمک کنند.

*اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری شوشترمقابل فرمانداری دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت ماه ها حقوقشان!

از صبح امروز۵مهر، کارگران شهرداری شوشتر به دلیل اعتراض به وضعیت شغلی و امنیت شغلی خود دست از کار کشیده و درب فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش ۵مهر شوشتر نامه، کارگران شهرداری شوشتر به امنیت شغلی، دریافت حقوق، پرداخت حق بیمه و… خود اعتراض دارند و درب فرمانداری شوشتر تجمع کرده‌اند.

این کارگران به این موضوع اعتراض دارند که ابتدا در نیمه دوم سال ۹۴ از پیمانکار به شهرداری ملحق شده‌اند و بار دیگر در نیمه دوم سال جاری (قرارداد شهریورماه به بعد) بار دیگر به پیمانکار سپرده‌شده‌اند.

تجمع اعتراضی این نیروهای معترض درب فرمانداری شوشتر درحال برگزاری است و شاهدان عینی تعداد افراد حاضر در این اعتراض را بالغ‌بر ۱۵۰ نفر تخمین می‌زنند.

گفتنی است ۳۰۵ نفر از نیروهای شهرداری به مشکلات مشابهی در این زمینه گرفتار هستند که پیش‌بینی می‌شود در ساعات آینده به جمع معترضین و تجمع‌کنندگان بپیوندند.

معترضین در این جمع بین ۵ تا ۶ ماه حقوق معوق از شهرداری طلب دارند، در حالی که شهرداری شوشتر با پیشنهاد شورای اسلامی شهر در سال گذشته جشن بروز رسانی پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری را برگزار کرد که با این تجمع مشخص می‌شود که این جشن بی اساس بوده است.

به گزارش ایلنا درهمین رابطه،جمعی از کارگران قرارداد مستقیم شهرداری شوشتر صبح امروز (دوشنبه ۵مهرماه) در اعتراض به تغییر تصمیم مدیران شهری برای بازگرداندن پیمانکاران نیروی انسانی مقابل ساختمان فرمانداری و دفتر نماینده شوشتر درمجلس تجمع کردند.

کارگران معترض گفته‌اند: حدود ۱۸۰ نفر هستیم که از دو سال پیش بصورت مستقیم با شهرداری شوشتر همکاری داریم اما اخیرا شهرداری قصد دارد تا مسئولیت همه کارگرانی را که در بخشهای مختلف فضای سبز ، خدماتی ،موتوری ،آتش نشانی کار می‌کنند را به پیمانکاران مختلف واگذار کند.

این کارگران که در حال حاضر مخالف تغییر رابطه استخدامی خود هستند؛ یادآور می‌شوند: پیش از این تجربه کار کردن برای پیمانکاران مختلف و بدحسابی‌های آنها را داشته‌ایم و برای همین از تکرار به خطر افتادن امنیت شغلی خود به شدت نگرانیم.

آنها بایادآوری اینکه هنوز به دلیل بدحسابی های پیمانکاران پیشین بابت معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند،افزودند: در طول دو سالی که با شهرداری شوشتر به صورت مستفیم کار می کنیم احساس آرامش وتامین امنیت شغلی داریم اما اتفاقی که قرار است درروز های آینده با ورود دوباره پیمانکاران برای ما بیفتد باعث نگرانی شده است.

آنها گفتند: برخلاف ادعای برخی مسئولان شهرداری که مدعی اند ورود پیمانکار باعث بهتر شدن شرایط کار کارگران می‌شود، این باور را نداریم و به همین دلیل به نشانه اعتراض تجمع امروز را برپا کردیم.

بیستمین روز اعتصاب کارگران کارخانه سیمان مسجد سلیمان دراعتراض به بلتکلیفی معیشتی وشغلی!

حدود ۴۸۰ کارگر رسمی و قراردادی کارخانه سیمان مسجد سلیمان، تقریبا ۲۰ روز است که به علت عدم دریافت مطالبات مزدی سال ۹۵ خود دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش۶بهمن ایلنا،این کارگران گفتند که تقریبا ۲۰ از روز پیش دست از کار کشیده‌اند.

اعتراض این کارگران بابت دریافت نکردن مطالبات مزدی سال ۹۵ و نامشخص بودن وضعیت کارخانه است.

این کارگران شرایط معیشتی خود را ناگوار توصیف کرده‌اند و می‌گویند همکاران رسمی کارخانه که حدود ۳۰۰ نفر می شوند حدود ۵ ماه مطالبات عقب افتاده مزدی دارند، در عین حال حدود ۱۸۰ نفر از نیروهای قرار دادی آنان نیز ظاهرا حدود ۱۵ تا ۱۸ ماه مطالبات عقب افتاده طلبکارند.

کارگران کارخانه سیمان مسجد سلیمان تاکید دارند که از حدود ۴ سال است که شرایط تولید در این واحد تولیدی با مشکلاتی روبرو بوده است، به طوری که در دنباله این وضعیت از حدود ۲۰ روز پیش فعالیت کارخانه تحت تاثیر قرار گرفته است.

آنها با یادآوری اینکه کارگران برای پیگیری مشکلات بوجود آمده بارها به نهاد های دولتی مستقر در شهرستان مسجد سلیمان مراجعه کرده انددر خاتمه گفتند:باتوجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم تا کارفرما با تامین مواد اولیه تولید امکان اشتغال دوباره را برای کارگران فراهم کند.

تجمع کارگران صنایع کاشی اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق برای چهارمین روز متوالی!

امروز۶بهمن،کارگران صنایع کاشی اصفهان به علت عقب افتادگی یک ساله حقوق و مطالبات خود برای چهارمین روز مقابل این کارخانه تجمع کردند.

۰۶-۱۱-۹۵-۱

به گزارش۶بهمن جوان، کارگران صنایع کاشی اصفهان به علت عقب افتادگی یک ساله حقوق و مطالبات خود برای چهارمین روز مقابل این کارخانه تجمع کردند.

درهمین رابطه:

تجمع کارگران کاشی اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت۶ماه حقوق مقابل کارخانه!

روز دوشنبه ۴بهمن،جمعی از کارگران کاشی اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت۶ماه حقوق مقابل این کارخانه در جاده نجف آباد تجمع کردند.

به گزارش۴بهمن ایرنا، این کارگران گفتند که حقوق خود را طی ماه های گدشته دریافت نکرده اند.

یکی ازکارگران که خواست نامش درخبر اعلام نشود گفت: از چند ماه پیش با تغییر مدیریت به ما قول حل مشکلات را دادند اما تا کنون مشکلات حل نشده و حقوق و مزایای ما در ۶ ماه اخیر پرداخت نشده است.

کارخانه کاشی اصفهان بیش ۴۰ سال پیش در ۱۰ کیلومتری جاده اصفهان نجف آباد احداث شده وبا۶۰۰کارگر دارای ظرفیت تولید ۱۰ میلیون متر مربع انواع کاشی در سال است.

از سرگیری اعتراضات صدها کارگر مجتمع نیشکرهفت تپه نسبت به عدم پرداخت ماه حقوق ومطالباتشان!

امروز چهارشنبه (۶ بهمن ماه)،صدها کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه که در بخشهای کشاورزی وصنعتی این مجتمع مشغول کارند، دراعتراض نسبت به آنچه که پرداخت نشدن حقوق خود عنوان شد در محل این شرکت در شهرستان شوش دست به تجمع زدند.

به گفته کارگران، یکی دیگر از دلایل اجتماع اعتراضی امروز آنان این است که به تازگی مدیریت مجتمع نیشکر هفت تپه به مدیران زیر مجموعه خود ابلاغ کرده است که به هر ترتیب مانع اعتراض کارگران شوند.

به گزارش۶بهمن ایلنا،، تعداد حدود ۵۰۰ نفر از همه واحد های این مجتمع، از صبح امروز در محوطه شرکت تجمع کرده و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شده‌اند.

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه طی ماه های گذشته نیز با تجمع در محل این شرکت، خواهان مطالبات خود شده بودند.

به گفته کارگران، یکی دیگر از دلایل اجتماع اعتراضی امروز آنان این است که به تازگی مدیریت مجتمع نیشکر هفت تپه به مدیران زیر مجموعه خود ابلاغ کرده است که به هر ترتیب مانع اعتراض کارگران شوند.

حاضران در این اجتماع اعتراضی تصریح کردند، کارفرمای خصوصی اگر به تعهدات مالی خود در برابر کارگران عمل کند دیگر نیازی ندارد که تا برپایی اجتماعات اعتراضی را ممنوع اعلام کند.

این کارگران افزودند تا همین لحظه کارفرمای این واحد صنعتی بابت بدحسابی در مقابل آنها مرتکب تخلف از قانون شده است، گفتند؛ کارفرمای مجتمع هفت‌تپه تا پایان سال بیش از ۴۵ میلیارد تومان تعهدادت مالی به کارگران دارد که با ید پرداخت کند.

آنها در توضیح بخشی از مطالبات خود یادآور شدند که از یکسو هنوز دوماه از موعد دریافت آخرین دستمزدشان گذشته است و از سوی دیگر مطالبات مربوط به پاداش سال گذشته آنان نیز هنوز صورت نگرفته است.

همچنین بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران بازنشسته این مجتمع هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را از کارفرما دریافت کنند در عین حال تعداد زیادی از کارگران روزمزدی مجتمع حقوق بهمن واسفند ماه سال گذشته (۹۴) خود را از کارفرما طلبکارند.

همچنین پرداخت نشدن حق بیمه دوران بیکاری کارگران نی‌بر که در فاصله سالهای ۶۸ تا ۹۲ مشغول کار بوده‌اند از دیگر خواسته های این گروه از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه است.

آنان در خاتمه تصریح کردند ؛با وجود وعده‌های کارفرما در خصوص رفع مشکلات کارگران این گروه صنعتی ،کشاورزی هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

تجمع کارکنان موسسه ثامن الحجج دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی وبرای بازگشت بکار مقابل استانداری فارس!

صبح امروز۲۶بهمن،جمعی از کارکنان موسسه ثامن الحجج در شهر شیراز،نسبت به مشخص نبودن وضعیت شغلی خود از ساعت هفت صبح در ساختمان استانداری استان فارس تجمع کرده اند.

به گزارش۶بهمن ایلنا،این تعداد کارمند که در شعب مختلف موسسه ثامن الحجج در شهر شیراز مشغول کارند از نامشخص بودن وضعیت شغلی خود خبر دادند و افزودند: این تجمع اعتراضی صبح امروز با حضور حدود ۶۰ نفر از آنها در مقابل ساختمان استانداری فارس انجام شد که به دنبال آن یکی از مسئولان استانداری با حضور در جمع تجمع‌ کنندگان وعده رسیدگی به مشکلاتمان را داده است.

یکی از معترضان که در این اجتماع حضور داشت، گفت: امروز متوجه شدیم که مدیران سرپرستی شعب ثامن الحجج در استان فارس در پاسخ به پیگیری های استانداری عنوان کرده‌اند که هیچ مشکلی متوجه کارکنان شعب نیست و همگی آنان به زودی مشغول کارمی شوند.

این کارمند موسسسه ثامن الحجج در شیراز با یادآوری اینکه او و همکارانش با میانگین سوابق۴تا ۸سال به امید بازگشت به کار، هر چند روز یکبار پیگیر وضعیت شغلی خود از نهادهای مختلف هستند اما هنوز نتیجه‌ای از پیگیری های انجام شده نگرفته‌اند، افزود: از مدیران وسرپرستان شعب ثامن الحجج در استان فارس می‌خواهیم به جای پاسخ های مبهم، امکان تحقق خواسته‌هایمان را فراهم کنند.

گفتنی است حدود ۲۷۰۰ نفر از کارکنان موسسه ثامن الحجج که در ۴۷۰ شعبه در سراسرکشور فعالیت دارند تقریبا از یکسال پیش به دلایل متوقف شدن فعالیت این موسسه مالی از سوی شورای ‌عالی پول اعتبار، بانک مرکزی وقوه قضائیه تاکنون بلاتکلیف مانده‌اند.

پروین محمدی: تلاش برای بازداشت جعفر عظیم زاده اقدامی علیه طبقه کارگر ایران است

هجوم به منزل جعفر عظیم زاده برای بازگرداندن وی به زندان ، تعرض به جنبش افزایش مزد در آستانه فصل تعیین دستمزد و تلاش برای به حبس کشیدن صداها و فریادهای حق طلبانه ایست که بی وقفه علیه فقر و فلاکت و بی عدالتی در جریان است.

یورشی است به کارگرانی که ایشان را نماینده خود جهت پیگیری دزدیها و غارت در سازمان تامین اجتماعی نمودند و انتقام اختلاس گران سازمان تامین اجتماعی است از معترضین و نماینده های واقعی کارگران.

یورشی است به کارگران معترض به قرارداد های موقت و سفید امضاء ، معترض به وجود شرکتهای پیمانکاری و معترض به لایحه اصلاحیه ضد کارگری قانون کار.

یورشی است بر علیه میلیونها معلم و کارگری که به حق پشتیبان خواست مشترک بیانیه عبدی و عظیم زاده جهت برچیدن اتهام اقدام علیه امنیت ملی از پرونده های فعالین اجتماعی و کارگری بودند.

این یورش ،اقدام علیه امنیت کارگران و کل جامعه و دهان کجی به اتحادیه های بزرگ کارگری در سطح جهان است که حمایت خود را از بیانیه اعتراضی عظیم زاده و عبدی علیه امنیتی کردن فعالیتهای صنفی اعلام کردند.

تلاش برای بازگرداندن جعفر عظیم زاده به زندان که در راستای اهداف فوق و به عقب راندن جنبش اعتراضی طبقه کارگر است را قویا محکوم میکنیم و بدینوسیله اعلام میداریم نسبت به بازداشت و زندانی کردن جعفر عظیم زاده لحظه ای ساکت نخواهیم نشست.

پروین محمدی -۶ بهمن ۹۵

جعفر عظیم زاده: به زندان بازنخواهم گشت ودر صورت بازداشت مجدد قطعا ساکت نخواهم ماند

گوش کنید:

معرفی کارگران بیکارشده کارخانه کاشی گیلانا با ماه ها حقوق معوق به بیمه بیکاری!

بدنبال متوقف شدن فعالیت کارخانه کاشی گیلانا حدود ۹۰ نفر از کارگران این کارخانه با ۱۹ تا ۲۵ سال سابقه کار برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار شهرستان رودبارمعرفی شدند.

کارگران کارخانه کاشی گیلانا گفتند:از خرداد ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند. همچنین گفته می‌شود معوقات مزدی پیشین این کارگران که مربوط به سالهای ۸۹تا دی ماه سال ۹۳می شود به حدود ۳۰ ماه می رسد.

به گزارش۶بهمن ایلنا،کارگران کارخانه کاشی گیلانا واقع در شهر منجیل در استان گیلان گفتند: روز گذشته نزدیک به ۹۰ نفر از همکاران آنها برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

آنها با یادآوری این نکته که این اتفاق درست چند روز بعد از جلسه اعضای کمسیون کارگری این شهرستان به منظور بررسی مشکلات کارگران کاشی گیلانا انجام شده است افزودند: در حال حاضر حدود ۲۰ کارگر باقیمانده با قبول شرایط کارفرما برای انجام امور نگهبانی ومحافظت از ماشین آلات کارخانه مشغول‌کارند.

از قرار معلوم کارگران به کار گرفته شده به کارفرماتعهد داده اند که تا حداقل شش ماه مطالبات مزدی خود را از کارفرما طلب نکنند تا کارخانه برای بازگشایی مجددا به خریدار جدید واگذار شود.

کارگران کاشی گیلانا در ادامه تصریح کردند ،تعطیلی کارخانه کاشی گیلانا بدنبال مشخص شدن وضعیت کارخانه و واگذاری سهام آن به خریدار جدید صورت گرفته است.

کارگران کارخانه کاشی گیلانا در در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری خود گفتند: کارخانه کاشی گیلانا منبع درآمد خانوارهای کارگرانی است که اگر کارفرما سعی می کرد حداقل یک ماه از مطالبات عقب افتاده مزدی آنان را پرداخت کند بازهم به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دادند.

کارگران کارخانه کاشی گیلانا گفتند:از خرداد ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند. همچنین گفته می‌شود معوقات مزدی پیشین این کارگران که مربوط به سالهای ۸۹تا دی ماه سال ۹۳می شود به حدود ۳۰ ماه می رسد.

نگرانی کارگران داروسازی کوثر نسبت به نداشتن امنیت شغلی بدنبال باز شدن پای پیمانکاران به شرکت!

کارگران شرکت داروسازی کوثر با ابراز نگرانی از برون‌سپاری‌ها می‌گویند با واگذاری بخش نگهبانی به پیمانکار، چند کارگر رسمی قدیمی سرگردان مانده‌اند.

به گزارش۶بهمن ایلنا،کارگران شرکت داروسازی کوثراز برون سپاری‌های تیم مدیریتی جدید ابراز نگرانی کردند.

به گفته این کارگران چند وقتی است که پای پیمانکاران به این شرکت داروسازی باز شده است؛ از قرار معلوم، بخشی از بسته بندی شرکت به پیمانکار واگذار شده و این شرکت پیمانکار نیروهای خودش را به این واحد تولیدی آورده است.

کارگران قدیمی داروسازی کوثر می گویند نگرانیم که پای پیمانکاران به این واحد بیش از این باز شود و همه کارگران قراردادی شرکت که بیش از شصت درصد پرسنل را تشکیل می‌دهند، به پیمانکاران واگذار شوند.

در این بین، بخش نگهبانی نیز به پیمانکار واگذار شده و چند کارگر رسمی و قدیمی این شرکت سرگردان مانده‌اند؛ از قرار معلوم مدیریت نیروی انسانی به کارگران نگهبانی گفته است که به بایستی به بخش تولید منتقل شوند؛ این درحالیست که کارگران قدیمی نگهبانی این شرکت، رسمی هستند و بیش از بیست سال است که در همین بخش مشغولند.

کارگران داروسازی کوثر می‌گویند نگران آینده این شرکت هستیم و می ترسیم روزی برسد که در این واحد تولیدی مثل خیلی از واحدهای دیگر هر بخش دست یک پیمانکار باشد و این میان هم از دستمزد کارگران کاسته خواهد شد و هم خبری از امنیت شغلی نخواهد بود.

خودداری بیمارستان های دولتی از ارائه خدمات درمانی به کارگران مشمول بیمه تامین اجتماعی!

پس از خودداری ۴ بیمارستان دولتی استان اصفهان از ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، این‌بار کارگران از خودداری بیمارستان‌های دولتی استان مازندران در پذیزش بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی خبر می‌دهند.

به گزارش۶بهمن ایلنا، پس از انتشار خبر خودداری بیمارستان‌های علوم پزشکی استان اصفهان از پذیرش بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اینبار، منابع خبری امی‌گویند که در روزهای گذشته بیمارستان‌های دولتی استان مازندران نیز در اقدامی مشابه از ارائه خدمات پزشکی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خودداری کرده‌اند.

جان باختن دو راننده ایرانی در ترکیه به علت مسمومیت با گاز

دو راننده ایرانی به علت مسمومیت با گاز منوکسید کربن، در منطقه سیواس در غرب ترکیه، جان باختند.

به گزارش ۶بهمن ایرنا، این دو راننده حامل سوخت به منطقه کوتاهیا در غرب ترکیه بودند که در یک جایگاه سوخت در منطقه سیواس در شرق ترکیه برای استراحت توقف می کنند.

خبرگزاری آناتولی روز گذشته گزارش داده است، گویا این دو نفر به علت متصاعد شدن گاز منوکسید کربن از کپسول گازی که برای گرم کردن داخل کابین خودرو استفاده می شده، دچار گاز گرفتگی و خفگی شده و جان خود را از دست داده اند.

بنابر این گزارش، این رانندگان با کامیون های خود به شماره ترانزیت ۵۰ D 557 و ۴۱ B 36110 از مقصد اصفهان حرکت و از طریق مرز بازرگان وارد ترکیه شده و در مسیر سیواس – آنکارا در یک جایگاه سوخت گیری در نزدیکی سیواس برای استراحت متوقف می شوند و این حادثه نیز در حین خواب در داخل کامیون رخ می دهد.

آناتولی نام این دو ایرانی را حافظ خاوندی (۵۳ ساله) راننده کامیون به پلاک ۵۰ D 557 و سیامک پارسا (۳۴ ساله) ذکر کرده است.

بنابر این گزارش، اجساد رانندگان ایرانی به پزشک قانونی منتقل شده است.
=================================================
آخرین خبرها در باره حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو!

همه کارگران پلاسکو مشمول مقرری بیکاری نخواهند شد؟!

حمایت از زیان‌دیدگان پلاسکو وظیفه حاکمیتی است!

یک کارشناس تامین اجتماعی با اشاره به بیمه نبودن بسیاری از کارگران ساختمان پلاسکو می گوید این وظیفه حاکمیتی دولت است که از خسارت دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو در قالب یارانه و تسهیلات کم بهره حمایت کند.

وی اظهار داشت:‌ برابر قانون بیمه بیکاری، مقرری بیکاری تنها به بیمه شدگان اجباری که بیکار شده باشند، تعلق می‌گیرد.

وی افزود: از آنجا بخش عمده کارگران بیمه شده شاغل در کارگاه‌های ساختمان پلاسکو مانند کسبه این ساختمان تحت پوشش بیمه اختیاری بوده‌اند، برابر قانون بیمه بیکاری نمی‌توان به این افراد مقرری پرداخت کرد.

این کارشناس تامین اجتماعی افزود: در واقع چون بیمه شدگان اختیاری سازمان تامین اجتماعی بابت مقرری بیکاری حق بیمه پرداخت نمی‌کنند در نتیجه چنانچه به هر دلیلی به صورت غیر ارادی بیکار شوند هم مشمول استفاده از این خدمات نخواهند شد.

وی در عین حال در خصوص آن گروه از کارگران بیکار شده ساختمان پلاسکو هرگز تحت پوشش هیچ نوع بیمه اجتماعی نبوده‌اند، گفت: با استناد به ماده ۹۲ قانون نظام صنفی بازرسان تامین اجتماعی از ورورد به کارگاه‌های صنفی منع شده‌اند و چنانچه بازرسان این سازمان وارد چنین کارگاه‌هایی می‌شدند، متخلف محسوب می‌شدند.

مطابق ماده ۹۲ قانون نظام صنفی بازرسان سازمان تامین اجتماعی تنها پس از شکایت کارگران شاغل در کارگاه‌های صنفی می‌توانند برای بازرسی به این کارگاه مراجعه کنند.

وی گفت: حمایت از کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو یک ضرورت است، منتهی چون ممکن است زیان دیدگان این حادثه به دلیل شرایط بیمه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری شناخته نشوند، باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

وی با یادآوری اینکه دولت طبق قانون اساسی وظیفه حمایت از چنین شهروندانی را دارد، گفت: پرداخت انواع تسهیلات مالی کم بهره و کمک‌های یارانه‌ای می‌تواند به ترمیم خسارت‌های مالی وارد شده به این شهروندان موثر باشد.

این کارشناس تامین اجتماعی در ادامه با یادآوری اینکه ساختمان پلاسکو آخرین دست از این حوادث نیست و ممکن است در آینده چنین حوادثی تکرار شود، گفت: باید در کنار حمایت از حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو مسئولان دولتی و شهری از یکسو نسبت به ایمن سازی چنین کارگاه‌هایی اقدام کنند و از سوی مقابل با نظارت بر فعالیت این کارگاه‌ها از پرداخت حق بیمه درست برای این کارگران مطمئن شوند.

تعدادآتش نشانان جان باخته به ۱۱نفر رسید!

به گزارش ۶بهمن تسنیم، پیکر هفتمین شهید آتش‌نشان دقایقی قبل از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج شد.

به احتساب دو آتش‌نشانی که طی روزهای گذشته از زیر آوار بیرون کشیده شدند و آتش‌نشانی که روز جمعه به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان جان خود را از دست داد، تعداد شهدا به ۱۱ نفر رسید.

سیدجلال ملکی در این زمینه گفت: از بین ۱۵ آتش‌نشانی که زیر آوار مدفون بودند، تاکنون پیکر ۱۰ نفر خارج شده است.

جان باختگان غیرآتش نشان حادثه کماکان ۴نفر!

اسامی جان باختگان غیرآتش نشان این حادثه :

۱-محمود محسنی ازبخش تاسیسات ساختمان پلاسکو

۲- قاسم شجاعی نگهبان نگهبان ساختمان پلاسکو

۳-حیدر پهلوانی

۴-حبیب شادی

تعداد مصدومان ۲۱۷ منهای یک!

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از ۲۱۷ مصدوم «پلاسکو» پس از هفت روز از حادثه حریق و فرو ریختگی قدیمی‌ترین ساختمان بلند تهران خبر داد.

به گزارش۶بهمن تسنیم،پیرحسین کولیوند با اشاره به گزارش (ساعات ۱۹:۰۰) روز چهارشنبه ۵ بهمن از حادثه پلاسکو اظهار داشت: کل مصدومین و فوتی‌ها به ۲۱۷ نفر رسید که ۱۶۵ نفر در محل حادثه درمان شدند و ۵۲ نفر به مراکز درمان انتقال یافتند و یک نفر نیز در بیمارستان فوت کرد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره گزارشات متوفیان و مجروحان در بیمارستان به فوتی یک نفر در بیمارستان، سه بستری و ترخیص ۴۸ نفر اشاره کرد و گفت: از ۵۲ مصدوم انتقالی به مراکز درمانی – بهنام میرزاخانی -۳۵ ساله در بیمارستان مطهری فوت کرد و فخرالدین گودرزی، در بیمارستان پارس، محمد قصابی در بیمارستان فیروزگر و فتح علیزاده در بیمارستان سینا بستری هستند.

ششم بهمن ماه۱۳۹۵

akhbarkargari2468@gmail.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com