این  نخست وزیر کانادایی در طول دیدار در تالار شهر در کینگسون،  اونتاریو، پس از ارائه پرسشی از یک زن دگرجنس گونه که سیاست کاریابی کنونی کشور را مانند شکنجه توصیف نمود این وعده را داد.

بر طبق سی بی سی نیوز، او گفت :”من تضمین خواهم داد که نگاهی به آن می اندازیم و آن را بررسی می کنیم و در به رسمیت شناختن اینکه حقوق دگرجنس گونه،  حقوق بشر است کار درست را انجام می دهیم و ما باید اطمینان دهیم که ما از مقام و شان و  حقوق هر کس به هر شکل که می توانیم دفاع می کنیم.”

اظهارهای ترودو دقیقا چند روز پس از این اعلام شد که سرویس اصلاحی کانادا سیاست جدیدی منتشر ساخت که تاکید مجدد می کند که افراد دگرجنس گونه باید برطبق  جنسیت تولدشان به جای هویت جنسیتی شان قرار داده شوند.

در این آمده است :”خلافکاران مرد به زن پیش از عمل جراحی که دارای بی قراری جنسیتی هستند در نهادهای مردانه نگهداری خواهند شد و خلافکاران زن به مرد پیش از عمل جراحی  در نهادهای زنانه نگهداری خواهند شد.”

اکنون این امیدواری وجود دارد که ترودو از وعده اش پیروی کند – این قطعا نخستین بار نیست که او برای  حقوق دگرباشان تعهد نشان داده است، همانگونه که سال گذشته او نخستین نخست وزیر وقت کانادایی شد که در رژه  جشن غرور  تورنتو راهپیمایی می کند.

او همچنین اعلام کرد که او یک عذرخواهی برای کسانی که تحت قوانین تاریخی ضد همجنسگرا محکوم شده اند ایراد خواهد نمود و قول داد که یک قانون تبعیض آمیز را لغو می کند که  رابطه جنسی مقعدی، اما نه رابطه جنسی مهبلی را برای سن ١٧ و ١٨ سال ممنوع کند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وبسایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.gaytimes.co.uk/news/59004/justin-trudeau-vows-house-trans-prisoners-based-gender-identity/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com