مرد همجنسگرایی که شریکش را در نبود حقوق ازدواجهمجنس به فرزندی گرفته بود، مجاز شد که قیومیت او را منحل کند تا این زوج بتوانند بطور قانونی ازدواج کنند.

رونالد بوسی و نینو اسپوسیتو برای بیش از یک سال پس از اینکه از سال ١٩٧٠ با یکدیگر بوده اند، درباره روابط کمی پیچیده شان معلق بودند.

اسپوسیتو ٧٩ ساله بطور قانونی بوسی ۶٩ ساله را در سال ٢٠١٢ به فرزندی گرفت، چون در جستجوی حفاظت های قانونی در عوض قوانین ازدواج در ایالاتمتحده بودند.

پیش از اینکه ازدواجهمجنس در ایالات متحده قانونی شود، برای زوج های همجنس عادی بود که یکدیگر را به فرزندخواندگی بگیرند و بدین منظور انجام می شد که برای خودشان برای مسائلی مانند وراثت بعضی حفاظت هایی قانونی تحت قانون تهیه کنند.

اما باوجود اینکه ازدواج همجنس در سال ٢٠١۴ قانونی شد و دادگاه عالی ایالات متحده ازدواج همجنس را در تمام ۵٠ ایالت در سال ٢٠١۵ قانونی کرد، این زوج به دلیل اینکه بطور قانونی پدر و پسر بودند، قادر نبودند که ازدواج کنند.

در حال حاضر یک دادگاه عالی در پنسیلوانیا به این زوج اجازه داد که قیومیت را منحل کنند و یک رسم قانونی در این ایالت برای زوج هایی که همین کار را انجام داده اند تنظیم نمود.

قاضی “لارنس اوتول” در سال ٢٠١۵ گفت که او قادر نبود که این فرزندخواندگی را منحل کند و اینکه او تنها قدرت داشت که در موارد کلاه برداری این کار را انجام دهد.

اما پس از یک دادگاه تجدید نظر، هیئتی از سه قاضی دادگاه عالی “تحت شرایط این پرونده” حکم دادند، قانون پنسیلوانیا یک ابطال بدون هیچ مخالفت یا ابطال اتخاذ فرزند بزرگسالان را مجاز نمود.

قاضی “سوزان پیکس جانتمن” نوشت : “اگرچه قانون اتخاذ فرزند صریحا ابطال اتخاذ فرزند را میسر نمی کند، مورد قانون ابطال را در زمینه های خاصی مجاز می کند، و این پرونده شرایط کاملا جدید و منحصر بفردی ارائه می دهد.”

قاضی جانتمن به پرونده های دیگری اشاره نمود که در آنها اتخاذ فرزند به دلایل مشابه لغو شده است.

به دلیل این اقدام دادگاه، قانون پنسیلوانیا راجع به ازدواج همجنس تغییر نموده است، زوج های همجنس در این ایالت در حال حاضر  قادر هستند که حق بنیادین شان برای ازدواج را بکار بندند. بنابراین جایی که یک زوجهمجنس که از پیش فرزندخواندگی بزرگسال بدست آورده اند، و در حال حاضر در جستجوی لغو یا باطل کردن آن به منظور ازدواج هستند، دادگاه ایتام اختیار دارد که اتخاذ فرزند بزرگسالان را باطل یا لغو کند.

این زوج گفتند آنها با این هدیه شگفت انگیز کریسمس به آرامش رسیدند.

این زوج گفتند آنها مردد بودند که آیا اتخاذ فرزند می توانند به آنها اعطا شود، اما در حال حاضر قادر هستند که پیش روند و قانونی ازدواج کنند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

 ‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

 

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/12/22/legally-father-and-son-gay-couple-finally-allowed-to-marry-after-half-a-century/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com