مدل حمایت مالی خصوصی کانادا برای پناهجویان، مورد توجه و ستایش قرار گرفته است، آخرین بار مشاوری از سازمان ملل متحد که همچنین عضو ارشد سیاست اروپا و همکار انستیتو سیاست مهاجرین می باشد، این مدل حمایتی را مورد ستایش قرار داده است.

هنگامی که از “گرگوری مانیاتیس” پرسیده شد که آیا کانادا بهترین عملکرد در جهان را دارد، او پاسخ داد :”کاملا، و این سیستم در جهان منحصر به فرد است… مکان دیگری وجود ندارد که از نظر مقیاس و نه کیفیت آن، سیستم حمایت مالی مهاجرین آن در سطح کانادا باشد، در پاییز گذشته، بیش از ده ها کشور از جمله انگلستان و ایالات متحده به امید تقلید از آن سوال هایی در مورد سیستم حمایت مالی مطرح کردند.”

کانادا در طول بحران پناهجویی سوریه، این سیستم منحصر به فرد را گسترش داد، و از بخش خصوصی استفاده نمود تا به نتیجه های خوبی برسد و نقش بزرگتری در کمک به اسکان مجدد سیل تازه واردان بازی کند.

برنامه کانادایی شهروندان را مجاز می کند تا مسئولیت یک پناهجو را با ١٢۶٠٠$ قبول کنند، که شامل کمک درآمد و هزینه های ابتدایی مانند مواد غذایی و اجاره می شود. تقریبا نیمی از پناهجویان سوریه ای که اواخر سال گذشته به کانادا معرفی شدند، از طریق ابتکارهای خصوصی یا شبه خصوصی وارد شدند.

“جنیفر باند” رییس ابتکار جهانی حمایت از پناهجو و پروفسور دانشگاه اتاوا گفت :” تامین شهروندان به ارائه کمک نه تنها وسیله ای برای بهره برداری و رسیدن به نتیجه های خوب فراهم می کند، بلکه به کانادایی ها اجازه می دهد تا آگاه باشند و درگیر شوند.”

او گفت :”این بخشی است بسیار هیجان انگیز و مهم درباره آنچه انجام می دهیم، می باشد.”

سازمان باند، اوایل این ماه رویدادی سه روزه را در اوتاوا برای نمایندگان بین المللی، گروه های حامی و مقام های دولتی علاقه مند به برنامه اسکان مجدد کانادا میزبانی نمود.

باند گفت :”از آنجا که هر حوزه قضایی دارای شرایط منحصر به فرد است، این ایده هرگز با یک کپی به کشور دیگری پیوند نمی خورد.”

“اما هسته بنیادین این ایده، اینکه چگونه جامعه ها را بسیج کنیم، چگونه آنها را درگیر کنیم و چگونه به آنها شفقت درون همه ی ما را شرح دهیم، این است که کانادا برای اینکه بسیار عالی عمل کند چه چیزی کشف کرده است.”

باند گفت، یکی از زمینه های حمایت مالی خصوصی کانادا که هنوز در حال کار بر روی آن است، بهترین روش ها برای حمایت از حامیان مالی می باشد.”

او گفت :”این همیشه برای حامیان مالی آسان نبوده است. بعضی روزها بسیار دشوار است و ما باید از حامیان مالی حمایت کنیم، کاری کنیم آنها احساس کنند مثل اینکه این کاری نیست که آنها تنها انجام دهند، و اینکه یک جامعه کامل برای انجام این کار وجود دارد.”

مانیاتیس گفت :”همچنانکه کشورها برای راهنمایی به کانادا نگاه می کنند، موضوعی که جامعه جهانی باید بر آن غلبه کند، حس خستگی با پذیرش و کمک به پناهجویان است – اگرچه این وضعیتی در کانادا نیست.

او گفت :”من فکر می کنم شما در طول دو سال گذشته در آلمان بیش از یک میلیون تازه وارد داشتید و مقابله با آن دشوار است. اما بگذارید چیزی در مورد کانادا اشاره کنم که بسیار جالب است. ما اکنون اینجا در تعداد حامیان مالی که خواهان پناهجویان هستند مساله داریم.”

باتوجه به اینکه نبرد برای بازپس گیری موصل از تروریست های داعش و کشتار در سوریه ادامه دارد، انتظار می رود که تعداد افرادی که به دنبال زندگی جدیدی در غرب هستند زیاد شود – بطوریکه دولت ها و جامعه های غربی را تحت فشار می گذارد که از پناهجویان بیشتر استقبال کنند.

“الکساندر بتس” محقق در زمینه مهاجرت اجباری و رابطه های بین الملل گفت :”یکی از نتیجه های این نیاز که از پیش شاهد آن بودیم، پیدایش جنبش های جناح راست طرفدار میهنی است.”

با پیدایش این جنبش ها، سیاست ها در اروپا تغییر مسیر داده اند، به عنوان مثال جایگزین شدن جناح راست برای آلمان، خروج موفقیت آمیز انگلستان از اتحادیه اروپا، یک مدعی فاشیست برای ریاست جمهوری در اتریش و مبارزه طرفدار میهنی، دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب ایالات متحده.

مانیاتیس گفت :”این واقعیت که تقاضا برای پناهجویان از شهروندان بیش از عرضه در کاناداست، بینش بسیار مهمی در درک موفقیت برنامه کانادا است. این نه تنها نیازهای پناهجویان بلکه نیازهای جامعه ها را برآورده می کند. این به جامعه ها اجازه می دهد که پیرامون یک هدف مشترک به گرد هم آیند و به زندگی افراد به روشی که در غیر اینصورت نمی توانند داشته باشند معنا بدهد.”

برنامه ی کانادا دهه ها عمر دارد، و با سروصدای کمی در ١٩٨۶ وارد شد، که در یک بند چندان معروف قانون تاریخی مهاجرت ریشه دوانده و جای گرفته است.

مقاله های روزنامه به این بند اشاره نمی کند، در عوض بر اصلاحات بزرگ تمرکز می کند، مانند اعمال سهمیه سالانه و سیستم امتیاز مدرن و حذف زبان منسوخ شده و ممنوع کردن “احمق ها، کندذهن ها و معلول های ذهنی” و پایان دادن به محدودیت های تشنجی.

مانیاتیس گفت :”شکی در این نیست، این یک برنامه برجسته جهانی است. همیشه امید و امکان زیادی برای پیشرفت هر برنامه ای وجود دارد، اما من فکر می کنم که کانادا در مسیر کاملا درست قرار دارد، و دارای تجربه های بسیار زیادی است و ما می توانیم شاهد اشتیاق کشورهایی باشیم که حضور یافته اند تا از کانادا یاد بگیرند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://glbn.ca/wqa63T

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com