کارآفرین نخبه کردستانی توانست با تولید یک بازی کامپیوتری با عنوان «شوفر»، آن را به ۷۵ کشور دنیا با ارزآوری حدود ۱۰۰ هزار دلار، صادر کند.
محمد حیدری دانش‌آموخته رشته ساخت و تولید بازی‌های کامپیوتری که در خارج از یران تحصیل کرده، به هنگام بازگشت به کردستان، ساخت بازی‌های کامپیوتری و انیمیشن را به عنوان شغل انتخاب کرده است.
حیدری در مصاحبه ای مطبوعاتی عنوان داشته “دانش‌آموخته رشته ساخت و تولید بازی‌های کامپیوتری هستم و در خارج از کشور تحصیل می‌کردم، که بعد از بازگشت به کردستان، در مجتمع کردستان در شهر سنندج به همراه دوستان مشغول ساخت انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری هستیم.”
وی در ادامه افزود: به طور مستقیم حدود ۱۵ نفر مشغول به فعالیت هستیم و در کنار تولید، آموزش هم داریم و غیرمستقیم شاید گفت که هزاران نفر با ما در ارتباط هستند.
مهنس حیدری در مورد بازی مشهور به نام “شوفر «SHOFER Race Drive»” که شوفر یک کلمه کردی به معنی راننده است گفت: این بازی را به بیش از ۷۵ کشور صادر کردیم و حدود ۱۰۰ هزار دلار ارزآوری داشتیم.
آقای حیدری ضمن گلایه از عدم همکاری و استقبال ارگان های دولتی از این پروژه افزود اگر شما توجه کنید موسیقی این بازی «کردی» است و فضای شهر و آدم‌های موجود در بازی کلاً فضاها و جاده‌های استان کردستان را نشان می‌دهد با لباس‌های محلی و در کنارش معرفی جاذبه‌های کردستان، پس همین نمونه‌ای است که می‌تواند موجب صادرات فرهنگ و معرفی تمدن در جذب گردشگر باشد.
وی در پایان افزود” ابراز امیدواری کرد، جوانان عزیز با استفاده از موقعیت‌ها و با نگاهی بهتر به زندگی اطراف خود بتوانند از علم و سواد خود استفاده بهینه داشته باشند و با اندکی تامل و تحقق، بازارشناسی، نظرسنجی و با دید گسترده‌تر نسبت به اطراف و یافتن فرصت‌های شغلی مناسب بتوانند زمینه اشتغال خود و دیگران را فراهم کنند.”

ساخت بازی کامپیوتری «شوفر» و صادرات آن به ۷۵ کشور دنیا توسط یک مهندس کرد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com