در هفته‌ی گذشته و پس از انتشار تصاویرِ “گور خواب‌ها” زمزمه‌هایی بر شبکه‌های مجازی آغاز شد مبنی بر این‌که “افراد بی‌خانمان” یا “معتاد” باید “عقیم” بشوند تا دیگر دولت مجبور نشود از “جیب مردم” خرج طایفه‌ای را بدهد که از دید طراحان این تز به دلیل “ژنِ ضعیف” پشت در پشت همین خواهند ماند و فقط خرج پشتِ دست دولت و مردم می‌گذارند.
دو نفری که بیش از دیگران بر این طرح پافشاری کردند و حتی مخالفان خود را “کند ذهن” خواندند، کسانی هستند که کار و فعالیت حرفه‌ای‌شان را از مجله‌ی نوجوان‌پسند “اصلاح طلبان حکومتی” آغاز کردند. یعنی همان قومی که به دلیل “ژن ضعیف” مدت‌هاست “عقیم” شده‌اند و توانایی حضور مجدد در قدرت را ندارند و تنها به شکل و شیوه‌های مختلف “خرج” پشت دست “مردم” می‌گذارند. اصلاح طلبان حکومتی با به بیراهه بردن اعتراضات هجده تیر ۱۳۷۸، با استراتژی غلط در انتخابات ۱۳۸۴ و تقدیم تحفه‌ای ناخواسته به نام احمدی‌نژاد و در مهم‌ترین بزنگاه با مهار کردن اعتراضات مردمی در سال ۸۸ و وحشت از شعارهایی چون “مرگ بر اصل ولایت فقیه” و “نه غزه، نه لبنان/ جانم فدای ایران” در صدر پرهزینه‌ترین قوم برای مردم ایران قرار دارند. بسیار بیشتر از خرج و مخارج افرادی که زیر فشار اقتصادی حاصل “سازندگی” دهه هفتاد، “اصلاحات” بعدش، “مدیریت جهانی” آن یکی و “تدبیر” این یکی، دچار فقر و اعتیاد شده‌اند و به ناچار برای خواب به کارتن و گور پناه می‌برند. البته خواست مشابهی برای عقیم کردن “اصلاح طلبان حکومتی” در کار نیست؛ که آن‌ها پیش از این به دست خود “عقیم” شده‌اند و دیگر نه کوچک‌ترین تاثیر مثبتی در اجتماع دارند و نه با آن همه دلدادگی نسبت به قدرت، راهی به حکومت. آن‌ها تباری هستند که “بزرگان”شان دیری‌ست جز “خواندن خطبه عقد” و “نامه معذرت خواهی فرستادن برای رهبر” کاری نکرده و نونهالان دست‌پرورده‌شان هم یا مشغول اجرای “استندآپ کمدی” با اسانس “تقدیم به شهدا” هستند یا در کار دادن تاسیس کمپین “سگ فحش نیست” و دادن طرح برای “عقیم کردن اجباری” دیگران یا اعلام عافیت طلبانه تلگرامی که در صورت درگرفتن جنگی فرضی میان جمهوری اسلامی و آمریکا، تنها و تنها با “فرماندهی آیت الله خامنه‌ای” به میدان نبرد خواهند رفت.
“گورخواب‌ها” قربانیان معصوم جنگ قدرتی هستند که “اصلاح طلبان حکومتی” مدتی‌ست در آن نقش “عقیم شده‌های ترس‌خورده‌ای” را دارند که حاضرند هر چیز حتی انسانیت را قربانی بکنند تا بلکه بتوانند دوباره به ساختار قدرت برگردند. اما تاریخ حتما به یاد خواهد سپرد زمانی که”کاسبان تحریم”، “کاسبان برجام”، “آقازاده‌ها”، “برادران لاریجانی”، “نهادهای تحت امر رهبری”، “فرماندهان سپاه” و … میلیارد میلیارد دلار خرج برای ملت ایران می‌تراشیدند، کسانی دل‌نگران مخارج جایی نرم و غذایی گرم برای عده‌ای “بی‌خانمان” بودند و به همین خاطر “فرمان ایست” می‌دادند و خواستار “عقیم” کردن‌شان بودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com