capture“من از کودکان دگرباش مسلمان سراسر جهان می خواهم که احساس کنند آنها تنها نیستند و مسلمانان دگرباش بسیاری وجود دارند که همان سوالی را می پرسند که آنها دارند. و من از غیر مسلمانان می خواهم که درک کنند که اسلام یک دین یکپارچه نیست.”

سمرا یک دختر همجنسگرای مسلمان است که در  فلسطین بدنیا آمده است که در بعضی از جهات در زندگیش، تصمیم سختی گرفت که کاری برای احساس عجیبی که او را از داخل می خورد انجام دهد که می دانست افرادی وجود دارند که پرسش هایی مانند او از خودشان می پرسند.

او مطمئن بود که تنها فرد نبود و حتی بیشتر اطمینان داشت که از شبکه های اجتماعی دور نمی ماند. بنابراین تحقیق خود را آغاز نمود.

سمرا با کلیشه ها به چالش پرداخت، از مسلمانان دگرباش  اروپا و  آمریکای شمالی عکس می گیرد، هزاران صورت و رنگ، هزاران داستان که به شما درباره آرزوی به رسمیت شناخته شدن می گویند، آرزوی اینکه عشق بورزند و همان فردی باشند که واقعا هستند، آرزوی اینکه پنهان نباشند.

بله، زیرا همانطور که سمرا می گوید، یک زن مسلمان همجنسگرا بودن به معنای این است که دو برابر احساس مخفی بودن می کنید : از یک طرف جامعه دگرباش باور نمی کند یا حتی نمی داند که مسلمان همجنسگرا وجود دارد و از طرف دیگر جامعه اسلامی آنها را نمی پذیرد یا حتی نمی خواهد درباره آن صحبت کند، زیرا صحبت درباره آن شبیه به این خواهد بود که تایید کنند که آنها وجود دارند.

تمامی کاری که سمرا می خواهد انجام دهد، همانطور که او دست اول این دوگانگی را تجربه می کند، این است که این پرده خاکستری نفاق با یک پرتو  رنگین کمان شکافته شود.

پروژه تصویری، برای  جشن غرور  تورنتو راه اندازی شد و در یک بلاگ در  توبملر قرار داده شد که ما را به دختران و پسران مسلمان دگرباش از  برلین تا  استانبول معرفی کرد.

آنها چهره هایی هستند که سرشان را بالا نگه داشته اند و دیگر زندگی مخفی ندارند، چهره هایی که قلب به قلب و با چشمان مفتخر در برابر یک دورنمای رنگین شده با امید و نقاشی های دیواری رنگارنگ با ما حرف می زنند.

چهره هایی مانند مردم معمولی اما همچنین شخصیت های  جامعه دگرباشان، فعالان، وکلا، و دیگر نمایندگان انجمن ها مانند موسس مسجد الوحید تورنتو، مسجدی که درهایش حقیقتا به روی هر کسی باز است.

سمرا توضیح می دهد که هدف او این است که داستان هایی روشن و درخشان – حتی سینمایی – علیه آن آگاهی تنظیم کند که مسلمانان همجنسگرای جوان با بیداری از گناه، درد و ترس سروکار دارند.

سمرا به هیچ وجه قصد ترک این کار را ندارد، او به سفر خود ادامه می دهد زیرا هرچه افراد بیشتری درباره این پروژه بدانند، آنها بیشتر می خواهند تا بخشی از آن باشند.

و سمرا به آنها رسیدگی خواهد نمود، آنها را شرح خواهد داد و من به سختی می توانم منتظر بمانم تا آنها را بشناسم.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.ilgrandecolibri.com/en/samra-habib-islam/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com