طبق آمار شرکت کسپرسکای، یکی از شرکت های معتبر امنیتی، در نیمه اول سال ۲۰۱۲، روزانه ۱۲۵۰۰۰ برنامه مخرب جدید از طریق سرویس های این شرکت کشف میشد. در نیمه دوم سال، این رغم به ۲۰۰۰۰۰ رسید. لازم به ذکر است که هر کدام از این اینها می توانند یکی از برنامه ها یا فایل هایی باشد که شما اخیرا دانلود کردید و میتوانند کامپیوتر و اطلاعات شما را مورد خطر قرار دهند.

ویروس کامپیوتری کدی است که وارد سیستم شده و به آن دستورات مخربی می دهد. ویروس ها می توانند از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل شده و به اطلاعات کاربران دست یابند یا آن ها را از بین ببرند. در نتیجه، حتما به برنامه ای احتیاج می باشد که بتواند ویروس ها را شناسایی کرده و از بین ببرد. این برنامه ها به ضد ویروس معروفند و دانلود و نصب آنها از مهمترین قدم ها برای حفاظت از کامپیوتر و اطلاعات شخصی است. این کار کامپیوتر را بر علیه ویروس ها محافظت می کند و تمام فایل ها، شامل متن، عکس، ویدئو، را چک می کند تا مطمئن شود آن ها آلوده نیستند.

Avast یکی از این برنامه ها است که به طور رایگان قابل دانلود و استفاده می باشد :

برای دانلود به وبسایت Avast مراجه کنید:

http://www.avast.com/

برای نصب به مقاله راهنمای نصب Avast در وبسایت امنیت در جعبه مراجعه کنید:

https://securityinabox.org/fa/print/book/export/html/1582

برای استفاده‌ی مداوم از Avast باید هر چهارده ماه یک بار ثبت نام کنید. ثبت نام، به ‌روز شدن و خود نرم‌افزار کاملاً رایگان می‌باشند.

ولی به خاطر داشته باشد که ضد ویروس ها هم همیشه قابل به شناسایی برنامه های مخرب نیستند و مدتی شاید طول بکشد تا برنامه مخرب در سیستم آنها شناسایی و به روز بشود. پس لطفآ به یاد داشته باشید که برنامه و فایل های مورد نیاز را از منابع مطمئن تهیه کنید. به همچنین روی لینک های مشکوک کلیک نکنید، و مهم تر از همه پیوسته های ایمیلی که از فردی ناآشنا دریافت کردید، هرگز باز نکنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com