سایت گرداب متعلق به مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته سپاه پاسدارن در مجموعه مقالاتی به بررسی بازی های رایانه ای پرداخته است و قصد دارد “طی چند گزارش به بررسی عملکرد یکی از مهمترین ابزار دشمن در حوزه جنگ نرم که بازی‌های رایانه‌ای است” بپردازد. سپاه پاسداران معتقد است که این بازی از مصادیق جنگ نرم بر علیه ایران است سعی در  ”معرفی کردن دین اسلام به عنوان منشا تروریست در جهان” و “حمله به کلیه ادیان الهی” دارد. همچنین بازی‌های‌ رایانه‌ای اهداف دشمن را دنبال می کنند. از نظر گردانندگان سپاهی این سایت، می بایست با بازی های کامپیوتری برخورد و جلوی رواج آنها را در ایران گرفته شود.

شاید به همین خاطر بود که بازی آنلاین تراوین در اولین روز سال نوی میلادی از سوی کارگروه مبارزه با مصادیق محتوای مجرمانه در ایران فیلتر شد.

به گزارش بی بی سی فارسی این بازی آلمانی که در سال ۲۰۰۴ نخستین نسخه خود را ارائه داد، طرفداران زیادی در دنیا دارد. بازیکنان در این بازی کار خود را به عنوان رئیس یک دهکده کوچک شروع می‌کنند. اساس بازی بر اساس حمله به دهکده‌های دیگر و گسترش قلمرو و اتحاد با اقوام دیگر است.

فیلتر شدن بازی تراوین در ایران که سال‌ها در زمره محبوب‌ترین بازی‌های آنلاینی بود که کاربران ایرانی می‌توانستند با اینترنت کم‌سرعت هم از آن بهره ببرند، تعجب بسیاری از بازیکنان آن را برانگیخت.

ولی از سوی دیگر فیلترینگ سایت تراوین با استقبال گروههای نزدیک به ج.ا.ا و جمعی از بازی سازان داخلیمواجه شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com