capture

نخست وزیر لوکزامبورگ در شرف این است که نخستین رهبر اتحادیه اروپا و دومین رهبر جهان بشود که با فردی  همجنس ازدواج می کند.

” خاویر بتل” ۴٢ ساله، و شریکش “گوتیه دستنای” یک معمار از  بلژیک در بین نخستین مردان  همجنسگرا هستند که در این کشور عمدتا کاتولیک دوک نشین ازدواج می کنند و از آن زمان این کشور آخرین کشور اتحادیه اروپا شد که حقوق کامل زوج های همجنس را گسترش می دهد.

پیوند آنها پنج سال پس از این آغاز شد که ” یوهانا سیگورداردوتیر” نخست وزیر  ایسلند نخستین رهبر در خدمت جهان شد که با شریک همجنس ازدواج می کند.

بتل و دستنای که از سال ٢٠١٠ در  پیوند مدنی بودند، انتظار می رفت که عهد خود را در یک مراسم مدنی آرام با دوستان و خانواده، به دور از چشم تبلیغات اعلام کنند.

“استفان برن” یک گوینده تلویزیونی فرانسوی و دوست بتل و دستینای گفت :”این یک مراسم پر زرق و برق نخواهد بود اما مراسمی نمادین بسیار قوی خواهد بود. هر کس رفتاری مهربان و مثبت دارد.”

جزئیات کمی درباره این ازدواج بیرون آمد، که بتل قصد داشت که ازدواج خصوصی باقی بماند. عکاسان مطبوعاتی از حضور در مراسم ازدواج ممنوع شدند.

یکی از دوستانشان اوایل این ماه به آژانس خبرگزاری فرانسه گفت :”او نمی خواهد که زندگی خصوصی اش را در کانون توجه عمومی قرار دهد و درخواست مجله های مشهور را برای پوشش این رویداد رد نمود.”

بتل، که رهبر حزب دموکرات راستگرای لوکزامبورگ است، در سال ٢٠٠٨ در ملاعام به عنوان همجنسگرا  آشکارسازی نمود. اما از زمان به قدرت رسیدن در ١٨ ماه پیش تمایل های جنسی اش را بزرگ جلوه نداد، اصرار داشت که چه اتفاقی می افتد اگر که خانه خصوصی باقی بماند”.

حزب او پس از اینکه وعده داد یک نیروی مدرن برای لوکزامبورگ باشد، برنده جایگاه نخست را در یک دولت ائتلافی شد، این حزب برنامه داشت که آموزش دینی را در مدارس با کلاس های اخلاق بطورکلی جایگزین کند و سن رای را تا ١۶ سال پایین بیاورد.

ازدواج همجنس یک وعده کلیدی دیگر بود. ازدواج همجنس از پیش در سال ٢٠٠٧ توسط حزب حاکم مردمی مسیحی کنار گذاشته شد، اما یک نظرسنجی در سال ٢٠١٣ نشان داد که ٨٣٪‏ لوکزامبورگی ها از تغییری در این قانون حمایت کردند.

اطلاعات کمی درباره دستینای وجود دارد. او برای شرکت معماری بلژیکی-لوکزامبورگی “ای٣” کار می کند. او در کنار بتل در تعدادی از رویدادهای رسمی حضور یافت، از جمله ازدواج سلطنتی پرنس گیوم و پرنسس استفانی در سال ٢٠١٢.

آنچه که می دانیم این است که دستینای بود که تقاضای ازدواج نمود، بنا بر گزارش ها، او چند هفته پس از ژولای گذشته تقاضای ازدواج داد که مجلس لوکزامبورگ نهمین قوه مقننه شد که ممنوعیت ازدواج همجنس را لغو نمود.

بتل به لوس آنجلس تایمز گفت :”من بلی گفتم. من تنها یک زندگی دارم و نمی خواهم که زندگی ام را مخفی کنم.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وب سایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

https://www.theguardian.com/world/2015/may/15/luxembourg-prime-minister-eu-xavier-bettel-gauthier-destenay-gay-marriage

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com