capture

تخمین زده شده که بازار صورتی چین ١۴۵ میلیارد دلار ازش داسته باشد – اما بعضی از افراد همجنسگرا هنوز از طرف خانواده ها احساس فشار می کنند و زندگی مخفی دارند.

نتیجه های سومین گزارش سالانه  جامعه دگرباشان چین اعلام شده است و آنها باتوجه به نگرش نسبت به  حقوق دگرباشان در این کشور پیشرفت هایی نشان داده اند.

چین با جمعیتی معادل ١.۴ میلیارد نفر پرجمعیت ترین کشور در جهان است. جمعیت دگرباشان چین تخمین زده شده که بین ٧٠ و ١۴٠ میلیون نفر باشد.

نویسندگان این گزارش از لحاظ قدرت خرید مصرف کنندگان می گویند که ارزش بازار صورتی چین بیش از ٢ تریلیون یوان یا ١۴۵ میلیارد دلار (١٣۵ میلیارد یورو) تخمین زده شده است.

باوجود این، نگرش ها نسبت به سنت تغییر جهت می دهد، و افراد همجنسگرای بسیاری مستعد پذیرش و تاثیر از خانواده ها هستند که یک شیوه زندگی  دگرجنسگرا را بپذیرند، ازدواج کنند و نوه تولید کنند.

یافته های کلیدی در گزارش امسال شامل موارد زیر می باشد :

* افراد دگرباش بیشتری قصد دارند تا آشکارسازی کنند : امسال ٢٢٪‏  مردان همجنسگرا و دوجنسگرا و ١٢٪‏ زنان همجنسگرا و دوجنسگرا در مقابل ٣٠٪‏ مردان و ١۶٪‏ زنان در سال گذشته قصد دارند که در ۵ سال آینده به هیچ کس درباره هویت شان نگویند.

* افراد همجنسگرای بیشتری خواستار  ازدواج همجنس هستند : ۵۴٪‏ مردان و ۶۵٪‏ زنان گفتند که ازدواج همجنس “رابطه ایده آل” آنها بود که در مقایسه با آمار سال گذشته ۴٠٪‏ مردان و ۴۴٪‏ زنان این نظر را داشتند.

* ازدواج همجنس در چین قانونی نیست، اما تعداد در حال افزایشی از افراد همجنسگرا در کشور گفتند که آنها ازدواج خارج از کشور را مدنظر دارند، حتی اگر برای انجام آن هزینه کنند : ۵٨٪‏ مردان و ٧۵٪‏ زنان مایل به پرداخت ۴٠ هزار تا ۶٠ هزار یوان هستند تا خارج از کشور  ازدواج کنند.

* فشار از طرف خانواده بزرگترین نگرانی (٧٠٪‏) برای کسانی است که بخشی از جامعه دگرباش می باشند.

* ۵۶٪‏ مردان و ۶٢٪‏ زنان گفتند که حمایت یک شرکت برای سیاست ها و قوانین دگرباش دوست مهمترین فاکتور بود که تصمیم هایشان را تحت تاثیر قرار داد – بیشتر از اینکه اگر شرکتی در رسانه ملی  همجنسگرایان تبلیغ می نمود. این نشان می دهد که آنها می خواهند شرکت های بزرگ جهان کار بیشتری در فشار برای  حقوق دگرباشان انجام دهند.

*  زنان همجنسگرا و  زنان دوجنسگرا گرایش دارند که بیشتر از مردان همجنسگرا و  دوجنسگرا از وبسایت ها، بلاگ ها و برنامه های موبایل دگرباش و برنامه های دوست یابی  دیدار کنند. زنان در مقایسه با مردان بیشتر احتمال دارد که درباره  میل جنسی شان آشکار باشند.

جزییات این نظرسنجی روز دوشنبه در کنفرانس سالانه بازار صورتی در هتل لانگهم شینتیادی در  شانگهای منتشر شد.

این رویداد با ائتلاف سازمان ها از جمله گروه مدافع محلی دگرباشان “کار برای دگرباشان”، دن لان / بلو (یک برنامه محبوب دوستیابی مردان)، رلا (یک برنامه محبوب دوستیابی مردان) و شرکت وبر شاندویک برگزار شد. این گزارش که ٢٠ هزار پاسخ کننده در آن نظرسنجی کردند، با کمک یوگو (شرکت تحقیقاتی بازار) انجام گرفت، از ٢٠ هزار پاسخ دهنده، ١٧ هزار نفر به عنوان دگرباش و ٣ هزار نفر به عنوان غیر دگرباش شناسایی شدند.

“استیون پال” موسس “کار برای دگرباشان” در اظهار نظر درباره این یافته ها گفت :”تعدادی از افراد دگرباش در چین قصد دارند تا در سال های آینده هویت شان را با خانواده ها، دوستان و همکاران بیشتری به اشتراک بگذارند، و در وضعیت رابطه ایده آل شان ازدواج همجنس را مشاهده کنند، و به دنبال شرکت هایی هستند که صدای حامی برنامه ها و سیاست های دگرباش دوست باشند.”

سال گذشته، “گنگ لو” موسس و مدیر عامل “دن لان” در تلاش برای بالا بردن آگاهی درباره ازدواج همجنس، دادخواستی را سازمان دهی کرد که ١٠ زوج همجنس به  کالیفرنیا سفر کردند تا از مراسم ازدواج نمادین بهره مند شوند.

او در بیانیه ای گفت که این نظرسنجی، که به روند اینترنت و گردشگری نگاه می کند، در نقشه برداری گرایش در حال تغییر و تشخیص نیازهای جامعه های بزرگ دگرباشان چین، همچنین توجه به قدرت اقتصادی شان اهمیت داشت.

“ما به دنبال استفاده واقعی از داده های جهانی برای کمک به شرکت ها، رسانه ها هستیم و اینکه عموم نیازهای این جامعه را درک کنند. با استفاده از نیروهای کسب و کار ما هم پیشرفت و هم گسترش اجتماعی را جلو می بریم.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وب سایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع:

http://www.gaystarnews.com/article/increasing-gay-people-china-coming/ gs.g3xzA28

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com