مرکز آموزشی هنرهای ویزور

آموزش عکاسی
جلسه اول
چـه دوربـیـنـی بـخـریـم؟

🔅با سلام و خیر مقدم به تک تک دوستان علاقمند به فن و هنر عکاسی🔅

🔅با یاد خدای بزرگ جلسه اول از سری جلسات عکاسی رو شروع می کنیم🔅

♻️دوستان عزیزم من از مقدمه چینی و اینکه عکس از کجا اومد و چرا عکاسی شکل گرفت و اولین عکاس کی بوده براتون صحبت نمیکنم چون چیزی هست که شما تو هر سایتی برین راجبش می تونین مطلب پیدا کنین ، فقط در پایان این آموزش کتابی راجب عکاسی بهتون معرفی می کنم که در حال حاضر بهترین کتاب بازار هستش، که مطالعه اون می تونه خیلی مفید باشه براتون♻️

♨️ درس اول : چه دوربینی بخریم؟

💢د وستای گلم قبل از خرید دوربین باید یکسری سوال از خودمون بپرسیم تا متوجه بشیم چه چیزی نیاز داریم تا تهیه کنیم.
آماده اید…

۱⃣ در چه سطحی می خواین عکاسی کنین ؟ آماتور، نیمه حرفه ای، حرفه ای ؟
۲⃣ دوربین چند مگا پیکسلی احتیاج دارین؟
۳⃣ حجم و اندازه دوربین شما چقدر باشد؟
۴⃣ لنز دوربین شما چه مشخصاتی داشته باشد؟
۵⃣ به چه مقدار حافظه دوربین احتیاج دارین؟

۶⃣ کیفیت عکس ها چه قدر برایتان مهم است؟
۷⃣ چه مقدار می خواهید پول خرج کنین؟
۸ ⃣ درباره دوربین از چه منابعی تحقیق کنیم؟
۹⃣ دوربین فیلم برداری می خوایم یا دوربین عکاسی؟

🔹خوب با اینکه این آموزش مجازی ولی من جواب اکثر شما رو می دونم و احتمالا تمامتون دوست دارین بهترین دوربینو داشته باشید🔹
📢 و اما تک تک این سوالا رو با هم جواب میدیم.
❌ سوال اول : مطمئنن هیچ کدوم از شما آماتور نیستین چون همه تو خونه هاشون یه دوربین عکاسی کامپکت پیدا میشه. بعضی از دوستان نیمه حرفه این و مابقی هم انشاالله تا پایان این کلاسا به سطح نیمه حرفه ای میرسن.
و عکاس حرفه ای کیه ؟ عکاس حرفه ای به کسی میگن که تو یه شاخه عکاسی فعالیت مستمر داشته باشه و تو مسابقات بین المللی شرکت کنه.پس هممون تا حرفه ای شدن خیلی راه داریم.
❌ سوال دوم : پیکسل های دوربین همون مربع هایی هستند که وقتی بر روی تصویر زوم میکنین دیده میشن که هر چه این پیکسل ها بیشتر باشه کیفیت عکس هم بهتر میشه .
❌ سوال سوم : باید ببینین آیا دوست دارین همیشه دوربینتون باهاتون باشه یا فقط در صورت نیاز دوربینو می خواین با خودتون حمل کنین.همون طور که می دونین دوربین های DSLR به خاطر حجم بالا و وزن زیادشون نمیشه همیشه همراهمون باشن چون یکی از خطراتی که وجود داره سرقت این دوربین هاست. و اینکه اگر نمی خواین به صورت نیمه حرفه ای یا حرفه ای کار کنین دوربین های کامپکت خوبی مثل G۹از سری دوربین های کنون،هم کوچیکن و هم قابل حمل هستند و هم امکانات خوبی دارن مثل اینکه روی اونها هم لنز سوار میشه. من عکاسانه بزرگیرو میشناسم که با همین دوربین عکس های بسیار حرفه ای گرفتن.
❌ سوال چهارم: به این سوال تو قسمت لنز ها پاسخ می دیم ولی برای اینکه این سوالم بی جواب نمونه باید بگم باید ببینیم از چی می خواین عکاسی کنین مثلا لنز تله واسه آتلیه خوبه لنز ماکرو برای عکاسی از اجسام ریز و ….. پس بسته به نیاز و با دانش درباره لنز ها می تونین یه لنز خوب انتخاب کنین.
❌ سوال پنجم : من در بخشی از این آموزش در جلسات ۴ انواع کارت حافظه رو شرح می دم ولی این سوالم بسته به نیازتون باید تهیه بشه.
❌ سوال ششم : کیفیت عکس ها بسته به کارتون داره اگه عکاسی واسه خودتون انجام می دین که یه کیفیت معمولی براتون کافیه ولی اگر عکاسی برای جایی مثل آتلیه یا شرکت تو مسابقات انجام می دین کیفیت بسیار اهمیت داره.

❌ سوال هفتم : این تنها چیزیه که بی رودربایستی باید از خودتون بپرسین مطمئنن کسی که ۶ میلیون داره دوربینه بهتری میتونه بخره تا کسی که دو میلیون داره.پس سعی کنین با قیمتی که مد نظرتونه بهترین دوربینو بخرین که نیازتونو برآورده بکنه.
❌ سوال هشتم : من در پایان این جلسه یکسری سایت معرفی می کنم که می تونین از اونها اطلاعات بدست بیارین البته سایت ها به صورت انگلیسی هستن.
❌ سوال نهم : دوستان اگربه دنبال فیلم برداری هستین از دوربین های عکاسی استفاده نکنین.درسته این دوربین ها قابلیت فیلم برداری دارن ولی وقتی شروع به فیلم برداری طولانی مدت با این دوربین ها می کنین شاتر این دوربین ها به طور مداوم باز هست و در اصطلاح بهش خشک شدن سنسور می گن و برای دوربینتون اصلا خوب نیست.
❗️❗️ شاید برای بعضی دوستان سوال پیش بیاد که پس چرا این اواخر دارن یکسری کیلیپ ها و فیلم ها که تو تلویزیون خودمون پخش شده رو با این دوربین های حرفه ای می سازن.بله درسته ولی اونها با دستمزدی که میگیرن می تونن دو تا این دوربین های حرفه ای بخرن ولی من و شما نمی تونیم.
⚠️ پس دوستان با توجه به نیازتون دوربین بخرین ⚠️

📢 و اما سایتا 👇
www.dpreview.com
Www.photobezz.com
www.dpreview.com
www.alldigitalphotography.net
www.dcresource.com

🔆 خوب دوستان ممنون می شم وقتی تکلیفتونو انجام دادین نظرتونم راجب این جلسه بگین تا من بتونم ایراداتمو بر طرف کنم و بهتر بتونم آموزش بدم. 🔆
موفق باشید

♨️تمرین جلسه اول♨️

👈 برای این جلسه از همتون می خوام دوربینی که باهاش عکاسی می کنین رو مشخصاتشو برام بفرستین و بنویسین که در چه سطحی عکاسی می کنین و تا چه حد با امکانات دوربینتون آشنایی دارین.

photo_2016-11-18_03-05-43

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com