ماف نیوز: در دو شهر ارومیه و اشنویه، از روز گذشته دست کم سه بار نیروهای بسیج، مورد هجوم پیشمرگان کرد قرار گرفته و دست کم دو عضو بسیج از پای درآمده اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روز گذشته پایگاه مقاومت بسیج در روستای دیزج مرگور از توابع ارومیه، مورد هجوم افراد مسلح ناشناس ملبس به لباس کردی قرار گرفته و خسارات زیادی به ساختمان و بخش تدارکات بسیج وارد شد.

پایگاه مقاومت بسیج دیزج مرگور ارومیه

نیروهای مذکور در هنگام تیراندازی به مقر اعضای بسیج در دیزج مرگور ارومیه، به آنها اعلام کرده اند در صورت استمرار فعالیت این پایگاه، آن را با خاک یکسان خواهند کرد. بعد از هجوم این افراد به پایگاه بسیج دیزج در جاده ی لورزینی، تا ساعاتی صدای تیراندازی شنیده شده اما افراد مسلح ناشناس، از محل متواری شده اند.

طی روز جاری هم مسلحین ناشناس در شهرستان اشنویه در حدفاصل گورستان «شهیدان» و محله ی «مجید آباد»، یکی از اعضای بسیج به نام «مصطفی ویسی» فرزند کریم مورد هجوم افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و جان خود را از دست داد.‌ عقابهای زاگرس که یک نیروی نظامی نزدیک به حزب دموکرات کردستان ایران است، اعلام کرده است که وی در شناسایی محل استخفای پیشمرگان کرد به نیروهای جمهوری اسلامی در روستای «قره سقل» در تیرماه سال جاری دست داشته و «به سزای اعمال خود رسیده است.»

 طی روز گذشته هم یک پایگاه مقاومت بسیج دیگر در اشنویه مورد هجوم این افراد قرار گرفته شده و یک عضو بسیج به نام «غفور صلاحی» به شدت مجروح شده است. وی سپس به بیمارستان «عارفیان» ارومیه منتقل شده است.

در این سه تیراندازی بیش از یکصد گلوله از سوی پیشمرگان کرد شلیک شده و یک غیرنظامی با نام خانوادگی «میهن خواه» هم مجروح شدە است. ضمن آن که «عقابهای زاگرس» مسئولیت این حملات را عهده دار شده است، اما تاکنون هیچ یک از احزاب کردی به صورت رسمی مسئولیت آنها را بر عهده نگرفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com